افزایش فضای سبز با پرورش درخت و گل های تزئینی در نیروگاه شهید مفتح همدان

دیناروند به کاشت ۱۱۵ هزار درخت از ابتدای سال ۹۹ تا کنون اشاره کرد و گفت: این درختان برای پاکسازی هوای اطرف نیروگاه کاشته شده‌اند و با کاشت این تعداد درخت در نیروگاه، ۱۰ درصد به فضای سبز نیروگا‌های کشور اضافه شد.

"عبدالمجید دیناروند" در گفتگو با خبرنگار شبستان به مشکلات سوخت مازوت برای نیروگاه اشاره کرد و گفت: سوخت مازوت باعث تولید لجن می‌شود و لجن تولید شده هزینه‌های تعمیراتی را بالا می‌برد و زمانی که محصولات احتراق از دودکش بالا می‌آید، موجب خوردگی آهن آلات اطراف می‌شود.

 

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان ادامه داد: سوخت مازوت هزینه‌های تعمیراتی را به مراتب افزایش می‌دهد و برای جبران این افزایش باید وقت بیشتری را صرف کنیم، پس به نفع ماست که مازوت مصرف نکنیم.

 

دیناروند ادامه داد و گفت: در کنار این اقدامات گسترش فضای سبز، پرورش گل‌های تزئینی مانند گل رز، کشت گل محمدی و انواع گیاهان دارویی نیز در این مجموعه صورت گرفته است.

 

وی افزود: در زمینی به مساحت ۵ هکتار گل محمدی کاشت گردید و گلاب آن به مقدار زیادی گرفته شد. در اطراف گل‌های محمدی 10 کندوی زنبور عسل گذاشته شد و500 کیلو عسل تولید شد.

 

وی با بیان اینکه با کمک مشاوران جهادکشاورزی کاشت زعفران نیز نیروگاه  شهید مفتح انجام گرفته است افزود: این اقدام در جهت فرهنگ‌سازی و آموزش کشاورزان اطراف نیروگاه برای جایگزین کردن محصول کم آب بر با سود بیشتر با محصول پر آب صورت گرفته است.

 

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح گفت: در سال جاری برای نخبگان دانشگاه‌های همدان در رشته‌های برق و مکانیک فراخوان داده شد و در این فراخوان 12 نفر ثبت نام کردند و هر ۱۲ نفر جذب نیروگاه شدند که از این تعداد ۳ نفر خانم هستند. 

 

وی گفت: اگر برج خشک واحد ۲ نیروگاه راه اندازی شود ۸۵ درصد در مصرف آب نیروگاه صرفه جویی می‌شود و استفاده از پساب به حداقل خواهد رسید.

 

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح بیان کرد: با همت و تلاش کارکنان امور مکانیک و همکاری پرسنل بهره‌برداری، شیمی و نقلیه، عملیات مهار نشتی آب برج خشک واحد ۴ نیروگاه بدون خروج واحد از مدار تولید با موفقیت انجام شد. قطر لوله پساب ۱۸۰ سانتیمتر است که ۵۰ سانتیمتر نشتی آن را توانستند مهار کنند.

کد خبر 1087630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha