بیش از ۴ هزار نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در همدان را فراگرفتند

مختاران با اشاره به فعالیت‌های آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای استان همدان، افزود: از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه ۴ هزار ۲۸۶ نفر در دوره‌های آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.

"وهب مختاران" در گفتکو با خبرنگار شبستان گفت: آموزش‌های مهارت جوانان، استقبال خوبی وجود دارد و به دلیل شرایط کرونا سعی شده برخی از این مهارت‌ها به صورت آنلاین و بخش دیگر به صورت عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درمراکز ثابت و آزاد آموزش داده شود.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در خصوص آموزش در مناطق روستایی نیزیاد آور شد: با هماهنگی کمیته آموزشی در سال جاری تاکنون 150 روستا بالغ بر871 نفردردوره‌های آموزشی، مهارت کسب کرده‌اند.

 

وی اظهار داشت: کمیته هماهنگی متشکل از اداره صنعت و معدن، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل فنی و حرفه‌ای است که با توجه به نیاز استان جلسات هماهنگی برگزار می‌شود و درنهایت بعد از نیاز سنجی منجر به برگزاری دوره‌های آموزشی در روستاها می‌شود.

 

مختاران با بیان اینکه برای آموزش مهارت در روستاها از تیم‌های سیاراستفاده می‌شود، یاد آور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی در روستاها چرخشی است و بعد از نیاز سنجی، تیم سیار در روستا مستقر و با استفاده از ظرفیت روستاها، متقاضیان آموزش داده می‌شوند.

 

وی در ادامه از واحد مشاوره و رهگیری اشتغال خبر داد و افزود: در خصوص مشاوره،  واحدی به نام "مشاوره و ره گیری اشتغال" داریم  که از مربی و کارگاه شروع و در نهایت جمع بندی توسط واحدهای استانی انجام می‌شود، به طور مثال یک فردی که قبل از شروع به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند مشاوره‌های لازم را از مربیان و کارآفرینان ما بگیرد و این مشاوره و رهگیری تا بعد از پایان آموزش‌ها ادامه دارد و حتی فردی که بعد قبولی در آزمون گواهینامه دریافت می‌کند و توسط رابطین ما پیگیری می‌شود که آیا  وارد بازار کار شده یا خیرومطالعات میدانی در این باره صورت می‌گیرد.

 

مختاران، مهمترین سرمایه یک فرد را زمان و وقت اعلام کرد و گفت: مهمترین و با ارزشترین سرمایه هر فردی زمان است و ما تلاش داریم بهترین بهره‌وری را از زمان آموزش داشته باشیم.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، یکی از آسیب پذیرترین آموزش‌ها را آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بعد از شیوع کرونا، دانست و یاد آور شد: با توجه به اینکه آموزش باید مبتنی بر تجربه وعملی باشد و به صورت مجازی زیاد جوابگو نیست.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به همکاری‌های موجود با بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان مشاغل، گفت: با توجه به برنامه‌های ارایه شده توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، بنگاه‌های اقتصادی بالای 36 نفر جهت ارتقا مهارتشان آموزش داده می‌شوند.

کد خبر 1087635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha