۲۰۰ تیم حمایتی طرح شهید سلیمانی در خراسان جنوبی فعال شد

هنری گفت: ۲۰۰ تیم حمایتی به تعداد هزار و ۲۰۰ نفر در قالب طرح شهید سلیمانی در محلات استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» امروز (۲ شهریور) در جلسه کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی استان اظهار کرد: این کمیته با هدف جذب و هدایت و هماهنگی کمک‌های همه دستگاه‌ها و نهادها برای پشتیبانی از تیم‌های حمایتی محله محور متشکل از نیروهای جهادی بسیج برای حمایت از بیماران و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی فعال شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ تیم حمایتی شامل هزار و ۲۰۰ نفر از جهادگران بسیجی در محلات با محوریت مساجد و پایگاه‌های بسیج حمایت از خانواده های درگیر بیماری کرونا را برعهده دارند.

 

وی ادامه داد: با پیگیری قرنطینه معکوس از تردد خانواده های درگیر بیماری کرونا جلوگیری شده و مایحتاج خانواده ها و داروی مورد نیاز توسط تیم ها خریداری و درب منزل تحویل می شود.

 

هنری با بیان اینکه ماسک و اقلام بهداشتی و پزشکی مانند اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن نیز با پیگیری این کمیته از طریق خیرین و نهادها تامین می شود، افزود: در این جلسه توسط برخی از نهادها مقداری ماسک و اقلام بهداشتی و بسته معیشتی بریا توزیع در بین خانواده های آسیب دیده از کرونا تعهد شده است.

 

دبیر کمیته حمایتی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی خراسان جنوبی با اشاره به تأمین تعدادی کپسول اکسیژن و اکسیژن‌ساز به همت خیرین و کمک هیئات مذهبی، تصریح کرد: این اقلام پزشکی به صورت امانت به کمیته قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی استان تحویل شده است.

 

وی بیان داشت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته هلال احمر مرجع توزیع اکسیژن‌ساز و کپسول اکسیژن به خانواده بیماران به صورت امانت خواهد بود.

 

هنری در ادامه گفت: همچنین یک تیم سیار با حمایت تجهیزاتی اعضاء برای تست سریع در درب منازل هماهنگ می شود. 

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در صورت نیاز به راه اندازی مرکز جدید تجمیعی واکسیناسیون در بیرجند هماهنگی با مرکز هلال احمر برای تأمین نیرو و تجهیزات انجام شده است، افزود: تامین بسته های غذایی برای مادران باردار نیازمند و کودکان دچار سوء تغذیه نیز از طریق کمیته حمایتی پیگیری خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه روزانه برای حدود ۲۰۰ نفر بیمار غذای گرم تهیه و درب منزل این عزیزان تحویل می شود، گفت: همچنین در هر شهرستان در صورت نیاز یک موکب آمادگی طبخ غذا برا بیماران کرونایی و تحویل درب منازل را خواهد داشت.

کد خبر 1087687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha