دستیاران پزشکی در خط مقدم جبهه دفاع از سلامت قرار دارند

معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت، در برنامه زنده "سرو قامتان" که به مناسبت روز پزشک از شبکه سلامت پخش شد حضور یافت و درباره حقوق دستیاران که در خط مقدم جبهه دفاع از سلامت قرار دارندسخن گفت و ازمسئولان خواست که حق الزحمه دستیاران به حقوق تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان: دکتر سیماسادات لاری با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت اظهار داشت: در مقابل خانواده‌های شهدای مدافع سلامت سر تعظیم فرود می‌آوریم و قدرشان را می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه دستیاران پزشکی در خط مقدم جبهه دفاع از سلامت قرار دارند، اظهار داشت: وقتی از جامعه پزشکی صحبت می‌کنیم نباید از دستیاران، پزشکان و اعضای کادر بهداشت و درمان که در بخش‌های بهداشتی، پیشگیری و واکسیناسیون فعالیت می‌کنند، غافل شویم. در این بین بحث دستیاران ویژه است چرا که در خط مقدم هستند.

لاری در ادامه بیان داشت: من در این برنامه می‌خواهم حق مطلب را برای این عزیزان ادا کنم و بگویم که بیشتر بار بیمارستان بر دوش این عزیزان است؛ قبلا پزشکان می‌دانستند که بعد از چند سال زحمت کشیدن و تحمل سختی‌ها، آینده خوبی در انتظار آنهاست. اما امروزه  به خاطر شرایط جامعه آینده خوبی هم برای خود متصور نیستند و این باعث شده که سختی‌ها صد چندان شود.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت توجه به حق و حقوق دستیاران گفت: از نمایندگان مجلس و مسئولان می‌خواهم به حقوق دستیاران توجه کنند. حق الزحمه این عزیزان از دو نیم تا سه و نیم میلیون تومان است؛  دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت توجه ویژه‌ای به دستیاران عزیز داشتند و پارسال با پیگیری‌هایی که صورت گرفت۵۰ درصد به حق الزحمه این عزیزان اضافه شد؛ بحث بیمه تامین اجتماعی و وام بیمه تامین اجتماعی که شامل بازنشستگی و فوت می‌شود مغفول مانده بود که آن را هم به اجرا درآورده‌ایم؛ اما موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه شود این است که حق الزحمه دستیاران تبدیل به حقوق شود.

وی در ادامه افزود: اگر حق الزحمه تبدیل به حقوق شود، شامل بیمه هم خواهد شد؛ ما سعی کردیم صدای دستیاران عزیز را بشنویم و هر تلاشی از دستمان برمی‌آید برای این عزیزان انجام دهیم. عزیزان دستیار بسیار خوش‌نیت هستند که کمترین تلاش‌های ما را دیده‌اند؛ لازم است اشاره کنم که شوراهای صنفی خودشان یاری‌دهنده هستند و نقش قابل توجهی ایفا می‌کنند؛ باید به این جوان‌ها کمک کنیم که در کشور بمانند؛ آینده سلامت کشور با اینهاست؛ قدرشان را بدانیم و حقوقشان را ادا کنیم.

کد خبر 1087689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha