مساجد مردمی‌ترین پایگاه‌های اجتماعی هستند

حجت‌الاسلام فتاحی بر لزوم برنامه‌ریزی و حمایت جهت حفظ مساجد تاکید کرد و گفت: مساجد مردمی‌ترین پایگاه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند و همچنین محلی هستند تا بتوانیم به تمامی فعالیت‌ها، رنگ و بوی الهی دهیم.

«حجت‌الاسلام مرتضی فتاحی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد اظهار کرد: مساجد از اهمیت زیادی برخوردار هستند که پیامبر اکرم (ص) نیز بر این موضوع تاکید داشته است.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) اندیمشک افزود: در صدر اسلام نقش مساجد مشخص و بارز بود چرا که به عنوان مراکز تبلیغ احکام سیاسی و نظامی به حساب می‌آمدند و بسیاری از مشکلات هم در مساجد رفع می‌شد.

 

وی با اشاره به بیانات امام راحل در خصوص نقش مساجد اذعان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و همچنین پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه مکتب اندیشه اسلام است.

 

حجت‌الاسلام فتاحی با بیان اینکه مساجد مکانی هستند تا بتوانیم دین و آخرت را برای مردم گره بزنیم تصریح کرد: در صدر اسلام و زمانی که مسجد بنا شد، پیامبر اکرم (ص) دقت داشت که مساجد محلی برای عبادت و بندگی، ارتباط با خداوند سبحان، انجام فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی، تصمیم‌گیری سیاسی و حکومتی، حل اختلافات، دعواها و مشکلات مردم، رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و بصیرتی، مرکر اطلاع‌رسانی، مقر فرماندهی و بسیج نیروهای نظامی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نباید کارکردهای مساجد در صدر اسلام کمرنگ شوند عنوان کرد: همانگونه که روی بندگی، عبادت و آموزش‌ها کار می‌شود، باید به حل اختلافات مردم، تصمیم‌گیری‌های مهم سیاسی، مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیز توجه بیشتری شود.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) اندیمشک خواستار افزایش و تقویت کارکردهای مساجد نسبت به گذشته شد و بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا، پیوند ارتباط مساجد با مردم قوی‌تر شده است.

 

وی ادامه داد: لازم است مساجد در بحث خدمت‌رسانی به مردم، با انجام اقداماتی همچون تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و ماسک، موجب افزایش ارتباط خود شوند تا بتوانند ضمن ورود در موضوعات فرهنگی و خانوادگی، اصل اسلام را در زندگی‌ها پیاده کنند.

 

حجت‌الاسلام فتاحی بر لزوم برنامه‌ریزی و حمایت جهت حفظ مساجد تاکید کرد و یاد آور شد: مساجد به عنوان مردمی‌ترین پایگاه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند و همچنین محلی هستند تا بتوانیم به تمامی فعالیت‌ها، رنگ و بوی الهی دهیم.

 

کد خبر 1087699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha