۶۹۰ میلیارد تومان پروژه در خوسف افتتاح و کلنگ زنی می شود

آخوندی گفت: به مناسبت هفته دولت در شهرستان خوسف ۸۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۹۰ میلیارد تومان کلنگ زنی و یا افتتاح می شود.

«محمدعلی آخوندی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه هفته دولت فرصتی مغتنمی برای معرفی اقدامات و گزارش پروژه های افتتاحی است، اظهار کرد:  به مناسبت هفته دولت در شهرستان خوسف 84 پروژه با اعتباری بالغ بر 690 میلیارد تومان کلنگ زنی و یا افتتاح می شود.

 

آخوندی افزود: از تعداد 84 پروژه شهرستان خوسف، تعداد 81 پروژه افتتاح و سه پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد.

 

وی از کلنگ زنی کارخانه  تولید اسلب سرامیکی و کاشی ساختمانی کفی پرسلانی لعاب دار در شهرک شهید رحمانی خبر داد و افزود: اعتبار لازم برای این پروژه بیش از 550 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه  پروژه کلنگ زنی کارخانه  تولید اسلب سرامیکی و کاشی ساختمانی کفی پرسلانی لعاب دار از مصوبات ستاد خاوران استان است، گفت: این پروژه به صورت مستقیم برای 223 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می کند.

 

آخوندی تصریح کرد: از دیگر پروژه های شاخص میتوان به کشتارگاه دام سبک و سنگین با اعتبار 700 میلیارد تومان اشاره کرد که با راه اندازی آن برای 120 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

 

آخوندی عنوان کرد: طی هفته دولت، از این پروژه ها 22 پروژه در حوزه جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر 71 میلیارد تومان است که از مهمترین آنها می توان به آبیاری تحت فشار در شرکت پیوندخاوران با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اشاره کرد، همچنین احیا و مرت 9 قنات شامل قنوات روستاهای معصوم آباد، جفت رود، پرمپچ ، هویگان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این هفته است که برای 34 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

 

فرماندار خوسف از گاز رسانی به 15 روستا شامل ( معدن قلعه زری، برزدران، جویلان، خونیک سفلی، مبادی، حسن آباد ذاکری، نازان، رود کاج،  کمر سبز، فخر آباد، خالق آباد، خلق آباد، بصیران، دم روباه، معدن قلعه زری، بیشه) در شهرستان خوسف خبر داد و ادامه داد: 36 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار هزینه شده برای گاز رسانی به این روستاها است که  دو هزار و 188 نفر از جمعیت شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

 

وی ادامه داد: گاز رسانی به پنج واحد صنعتی، گاز رسانی به مسکن محرومین و مسکن ملی نیز با اعتبار پنج میلیارد و 850 میلیون توامان از دیگر پروژه های گاز رسانی خواهد بود که افتتاح خواهد شد.

 

فرماندار خوسف ادامه داد: تکمیل و تجهیز پارک گل نرگس شهر خوسف با اعتبار 600 میلیون تومان ، اجرای نهالکاری و هلالی آبگیر با اعتبار یک میلیارد و 670 میلیون تومان از دیگر پروژه های هفته دولت در شهرستان خوسف خواهد بود.

وی ادامه داد: آبرسانی به سه روستای تجگ، ماهمیران و کلاته شمس با اعتبار سه میلیارد و 770 تومان انجام شده که  400 نفر بهره مند خواهند شد، همچنین آبرسانی به  سه روستا در دهستان براکوه و  تامین آب شرب پایدار برای 15 روستا در دهستان براکوه با اعتبار  سه میلیارد و 400 میلیون تومان از دیگر پروژه های مهم در سطح شهرستان است.

 

آخوندی از اجرای 42 پروژه در حوزه برق با اعتبار هفت میلیارد و 770 میلیون خبر داد و افزود: لکه گیری و روکش آسفالت محور خور با اعتبار 6 میلیارد تومان و افتتاح گلخانه در محمدیه با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان از دیگر پروژه های افتتاحی در خوسف طی هفته دولت است.

 

کد خبر 1087716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha