پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان از موفق‌ترین‌های کشور است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در سیستان و بلوچستان فاز نخست کارخانه نوآوری را در شهرستان زاهدان افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سورنا ستاری در حاشیه افتتاح کارخانه نوآوری زاهدان اظهار داشت: سرعت فعالیت در پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان به نحوی است که در سال چندین بار به این استان سفر داریم و این مهم حاصل تلاش مدیران و پرسنل پارک علم و فناوری و همکاری استاندار و سایر مدیران مرتبط و به ویژه جوانان خلاق استان است.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: فضایی که به عنوان کارخانه نوآوری افتتاح شد تا چند ماه قبل یک سوله مخروبه و غیرقابل استفاده بود اما در حال حاضر به کانون پرورش ایده و خلاقیت جوانان توانمند و مستعد سیستان و بلوچستان تبدیل شده که جای قدردانی دارد.
وی خاطرنشان کرد: توسعه پارک علم و فناوری زاهدان با سرعت قابل توجهی در حال انجام است و هم‌اکنون نیز اکوسیستمی که توسط این پارک ایجاد شده شور و شعف خاصی میان جوانان به راه انداخته که در این سفر علاوه در زاهدان افتتاح‌های مختلفی در شهرستان‌های زابل، ایرانشهر، چابهار، سراوان نیز انجام می‌شود.
ستاری تاکید کرد: خوشبختانه در این سفر 6 شهرستان اصلی سیستان وبلوچستان دارای مرکز نوآوری می‌شوند و یا توسعه یافته و فعالیتشان شتاب بیشتری می‌گیرد که این امور در کنار توسعه پارک علم و فناوری استان نویدبخش اتفاقی بزرگ برای جوانان خلاق و دارای ایده استان است.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: به طور میانگین در کل کشور حدود هفت هزار شرکت دانش بنیان وجود دارد که فروش سال گذشته آنها بالغ بر 300 هزار میلیارد تومان بوده است.
رشد چشمگیر پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان
استاندار سیستان وبلوچستان نیز در حاشیه این در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان به نسبت سایر استان‌ها دیرتر تاسیس شد و تا سه سال قبل نیز در رده استان‌هایی انتهایی قرار داشت اما با تلاش صورت گرفته امروز سیستان و بلوچستان در ردیف پنج استان برتر کشور خودنمایی می‌کند.
احمدعلی موهبتی افزود: پارک علم و فناوری پیوند دهنده میان دانشگاه‌ها و بخش اجرا، صنعت و تولید است که در استان نیز تاکنون عملکرد خوبی داشته و قطعاً فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان نیز از این مجموعه به خوبی بهره‌برداری می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند هم برای پیشرفت استان تلاش کنند و هم باعث توسعه کشوهای همسایه از جمله افغانستان و پاکستان باشند که در سال‌های آتی اخبار خوشایندتری از این پارک به اطلاع مردم خواهد رسید.
کارخانه نوآوری زاهدان در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع دایر شده و 32 شرکت دانش بنیان و خلاق در حوزه صنایع خلاق، سلامت، معماری، گیاهان دارویی و 24 تیم استارتاپی را در دل خود جای داده است. همچنین مرکز نوآوری آموزشکده فنی و حرفه‌ای "فرخی سیستانی" زابل، مرکز نوآوری مجتمع آموزش عالی سراوان، مرکز نوآوری دانشگاه بین‌المللی چابهار، مرکز توسعه و تجاری‌سازی چابهار و مرکز نوآوری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز به صور ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

کد خبر 1087730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha