آبرساني سيار به ۶۸ روستای استان/فرهنگ سازی در راستای صرفه جویی وظیفه همگانی

مومنی از آبرسانی سیار به ۶۸ روستا در استان مرزی طي هفته گذشته خبر داد.

«فرشاد مومنی» با اشاره به بحران آب در کشور و خشک سالی ها و بارش های کم در سال های اخیر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: صرفه جویی در مصرف آب و درست مصرف کردن این نعمت الهی امری ضروری است و این مهم در استان مرکزی نیز باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای استان مرکزی با اشاره به اینکه طي هفته پاياني مرداد ماه 273 سرويس آبرساني سيار به 68 روستاي استان مركزي انجام شده است، افزود: 56 روستا به دليل مشكلات كمبود آب و 12 روستا به دليل مشكلات كيفي آب، با تانکرهای سیار، آبرساني شده اند.

 

وی بیان کرد: تعداد سرويس هاي آبرساني سيار در هفته پاياني مرداد ماه نسبت به هفته ماقبل آن، به مقدار  119 سرويس افزايش داشته است  و تعداد 19 روستا  به جمع روستاهای دارای کمبود آب افزوده شده است.

 

این مقام مسئول  تعطيلات هفته گذشته و افزايش جمعيت غير دائم در روستاها را يكي از دلايل كمبود آب در این مناطق دانست و ادامه داد: هنگام تعطيلات و روزهاي پاياني هر هفته، جمعيت روستاها بعضا تا 3 یا 4 برابر افزايش مي يابد كه باعث افزايش مصرف آب در اين روستاها می گردد.

 

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای استان مرکزی صرفه جويي در مصرف و استفاده درست از آب را راهي مناسب براي مقابله با خشكسالي و كمبود آب عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی در این راستا امری ضروری است و همگان باید در این زمینه تلاش کنند.

 

 مومنی خاطر نشان کرد: به دليل كاهش چشمگير نزولات جوي در سال آبي جاري طي پيش بيني هاي صورت گرفته در ابتداي سال جاری،  125 روستا در معرض تنش آبي قرارداشته اند که از این تعداد  هم اكنون به 68 روستا به دليل مشكلات كمي و كيفي به صورت سيار آب رساني مي شود.

 

این مقام مسئول به تشكيل ستاد پايش تنش آبي در شركت آب و فاضلاب استان مركزي خبر داد و گفت: به دنبال تشکیل این ستاد از ابتداي سال جاري، با برگزاري مستمر جلسات ستاد، وضعيت روستاهاي داراي تنش آبی بررسي و  راهكارهاي مناسبت اتخاذ مي شود.

کد خبر 1087770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha