هزینه کرد ۴۸ میلیون تومانی برای اطعام عزاداران حسینی در سربیشه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه گفت:در راستای اجرای نیت اطعام و عزاداری و تعزیه داری حسینی در دهه اول ماه محرم در۲۸ روستای در بخش های مود و سربیشه اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از محل موقوفات مرتبط هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن عطایی» امروز (2 شهریور) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم برنامه های مختلفی در بقاع متبرکه شهرستان سربیشه در راستای اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» به اجرا درآمد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه در ادامه بیان داشت: طرح «بصیرت عاشورایی» در چهار بقعه متبرکه شهرستان سربیشه از جمله امامزادگان علوی چنشت، آستان مقدس بی بی زینب خاتون(س)، مجتمع فرهنگی حضرت ابوالفضل(ع) و سلطان بیدار(ع) اجرایی شد.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان سربیشه 825 وقف با نیات مختلف به ثبت رسیده است، ادامه داد: از این تعداد بیش از 90 درصد از موقوفات مربوط به بحث اطعام و عزاداری حسینی هستند.

 

عطایی در خصوص قدیمی ترین موقوفه این شهرستان گفت: موقوفه الله قلی خان در مود قدیمی ترین موقوفه در این شهرستان است که در سال 1109 هجری قمری با نیت عزادای امام حسین (ع) به ثبت رسیده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه عنوان کرد: در راستای اجرای نیت اطعام و عزاداری و تعزیه داری حسینی در دهه اول ماه محرم در28 روستای در بخش های مود و سربیشه اعتباری بالغ بر 48 میلیون و 900 هزار تومان از محل موقوفات مرتبط هزینه شده است.

 

وی در پایان به دیگر برنامه های طرح «بصیرت عاشورایی» اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح طی دهه اول ماه محرم برنامه های مختلفی از جمله نماز ظهر عاشورا، «لبیک یا حسین»، «احلی من العسل» و شیرخوارگان حسینی در این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 1087774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha