تلاش مبلغان بر همکاری مسجدی‌ها و هیئتی‌ها در مجالس محرم و صفر متمرکز باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین گلرو گفت: تلاش مبلغان از زمان مرحوم آقای فلسفی تاکنون، برگزاری حداکثری مجالس روضه و عزاداری و سرور اهل بیت (ع) در مساجد بوده است. این رویکرد اکنون نیز باید حفظ و دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین «کاظم گلرو» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تلاش ما در جامعه مبلغان از زمان مرحوم آیت الله فلسفی تاکنون، برگزاری حداکثری مجالس روضه و عزاداری و سرور اهل بیت (ع) در مساجد بوده است، اظهار کرد: الحمدالله هر سال شاهد رونق بیشتر برنامه های مسجدی هستیم که این موضوع مورد حمایت ما است.

 

این منبری سرشناس تهرانی افزود: جامعه مبلغان که بسیاری از اعضا و فعالان آن امام جماعت راتب یا نائب مساجد نیز هستند در بسیاری از جلسات هم اندیشی با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران از برگزاری برنامه ها در زمینه های مختلف در مساجد حمایت کرده است و این را وظیفه دینی خود می داند.

 

وی اضافه کرد: نکته مهم در زمینه محوریت بخشیدن به مساجد در کشور، موضوع نحوه برگزاری مجالس مذهبی در این خانه های خدا است زیرا از یک سو احکام شرعی باید رعایت شود و از سوی دیگر، برخی از جوانان علاقمند به شیوه هایی از سوگواری یا مولودی خوانی و برپایی جشن هستند که در محل مقدسی به نام مسجد امکانپذیر نیست.

 

گلرو ادامه داد: جامعه مبلغان برای رفع این مشکل نیز همواره در آستانه ماه مبارک رمضان و ماه محرم جلساتی با برخی از مسئولان هیئت های مذهبی و با حضور ائمه جماعات و منبری های مشهور برگزار می کند تا با رفع اختلاف نظرها زمینه اشتراک مساعی میان مسجدی ها و هیئتی ها را فراهم کند.

 

وی خاطرنشان کرد: مساجد  تا حدود چهارصد سال پیش که به تدریج مجالس روضه در منازل و تکایا رشد یافت، تنها مرکز بیان مصائب آل الله (ع) بودند بنابراین الان نیز باید اولویت برگزاری برنامه های مذهبی و عزاداری در این خانه های خدا حفظ شود.

 

کد خبر 1087814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha