لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون برای صلح و سازش میان افراد در طرح هر مسجد یک حقوقدان

موحد با بیان اینکه همچنین باید افراد متنفذ و مصلح شناسایی و اسامی آنها در اختیار معاون قضایی دادگستری قرار بگیرد؛ گفت: در طرح هر مسجد یک حقوقدان باید از ظرفیت روحانیون و ائمه جمعه برای خاتمه دادن به پرونده ها به صلح و سازش استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ یدالله موحد، سه شنبه(۲ شهریور) در جلسه استانی ستاد صبر با هدف اعتلای فرهنگ صلح، سازش و رضایت به نقش مؤثر هیئت های صلح در دعاوی اشاره و بر لزوم کاهش پرونده ها در دستگاه قضا با فعال کردن هیئت های صلح و ساز تأکید کرد.

 

 

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: باید قبل از تحمیل هزینه به افرادی که دچار اختلاف شده اند ساز و کاری تعریف شود تا دفتر خدمات الکترونیکی نامه ای به اشخاص مصلح بدهد و اختلاف بدون تشکیل پرونده در دادگستری فیصله پیدا کند.

 

 

وی با بیان اینکه همچنین باید افراد متنفذ و مصلح شناسایی و اسامی آنها در اختیار معاون قضایی دادگستری قرار بگیرد؛ گفت: در طرح هر مسجد یک حقوقدان باید از ظرفیت روحانیون و ائمه جمعه برای خاتمه دادن به پرونده ها به صلح و سازش استفاده کرد.

 

 

موحد با بیان اینکه حکومت اسلامی باید بستری ایجاد کند تا مردم با بخشش و مدارا مسائل خود را حل و فصل کنند؛ تأکید کرد: ستاد صبر باید به مشارکت مردمی و نهادهای مدنی نیز توجه داشته باشد؛ در گذشته معتمدین مسائل و دعاوی را داوری و اختلافات را حل و فصلب می کردند که سنت پسندیده مشارکت متنفذین در جامعه باید زنده شود.

 

 

وی با ابراز رضایت از کاکرد طرح مصلحین در استان کرمان که در سطح ملی نیز درخشیده است؛ ابراز امیدواری کرد: 5 هزار نفر را در استان در این زمینه آموزش داده ایم و امیدوارم همانطور که طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان کرمان کلید خورد و الگوی کشور شد در این زمینه نیز در کشور نمونه شویم.

 


رییس کل دادگستری استان کرمان موفقیت هیئت های صلح و سازش در نقاط روستایی و محروم را بیشتر دانست و تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان صلح یار می توانند به دستگاه قضا کمک کنند و شهرداران و مراکز انتظامی نیز یاور ما در خاتمه دادن پرونده ها به صلح و سازش باشند.

 


سیدمهدی قویدل، معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شورای حل اختلاف استان کرمان هم اعلام کرد: سه هزار و ۸۰۰  مصلح در استان فعال هستند و از ابتدای امسال بیش از یک هزار و ۵۶ پرونده توسط این افراد به صلح و سازش رسیده است.

کد خبر 1087833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha