کمال عظمت و اوج نورانیت جایگاه امام حسین(ع) در عرش الهی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: کمال عظمت و اوج نورانیت جایگاه امام حسین(ع) در عرش الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام سيد علي علوي، در سومین روز از مراسم پرفیض زیارت عاشورای خانه تاریخی آل یاسین که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، به تشریح کلمه «مصباح» پرداخت و گفت: «مصباح» در زبان فارسی معنای چراغ می‌دهد، اما در عربی تنها به چراغی می‌گویند که دارای سه ویژگی نور سفید، عدم خاموشی و شعله‌وری عظیم و فراگیر باشد.

 

این کارشناس مذهبی افزود:کمال عظمت و اوج نورانیت جایگاه امام حسین(ع) در عرش الهی است. امام حسین(ع) مصباحی است که نورش هرگز در دل‌های مؤمنین خاموش نمی‌شود.

 

حجت الاسلام علوی، با اشاره به وقایع و مراحل مختلف معراج پیامبر اسلام(ص) تصریح کرد: در اعلی عرش الهی جایی که تنها پیامبر اجازه سیر به آن داشته عبارت «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» نوشته شده است.

 

این کارشناس مذهبی، با بیان اینکه پیامبر اسلام در سفر معراج با کالبد دنیوی به عالم بالا می‌رود، هدف از این سفر را نشان دادن آیات الهی به وی دانست و اذعان داشت: امام سجاد(ع) در خطبه‌خوانی مقابل امویان با عبارت‌های سوره اسراء به معرفی خود و جایگاه والای پیامبر در این عروج آسمانی می پردازد. 

 

حجت الاسلام علوی، لطافت‌های فراوان سوره اسراء را برشمرد و تاکید کرد: تورات حضرت موسی(ع) پنج قسمت یا سفر دارد که تمامی حقایق آن و خلاصه ده فرمان این پیامبر به زیبایی تمام در سوره اسراء بیان شده است.

کد خبر 1087851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha