پیام مسابقات جام دریا تقویت «صلح و دوستی» است

ناخدا یکم بمانی گفت: دریای خزر دریای صلح و دوستی نام گرفته و به همین جهت پیام این مسابقات نیز تقویت این پیام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، ناخدا یکم« فرامرز بمانی » امروز(سه‌شنبه، ۲ شهریور) در نشست خبری فرماندهان و سرپرستان تیم‌های اعزامی به ششمین دوره مسابقات جام دریا گفت: دریای خزر دریای صلح و دوستی بوده و اجرای این مسابقات تعاملات فی مابین را افزایش داده و به انتقال تجارب کمک می کند.

 

سرپرست تیم ایران در مسابقات جام دریا تصریح کرد: این مسابقات که به جهت افزایش مهارت دریانوردان برگزار می‌شود، شامل ۶ مرحله است که چهار مرحله تیراندازی سطحی، هوایی، تیراندازی به ماکت مین و مهار بویه در دریا و 2 مرحله بقاء در دریا و کنترل صدمات در ساحل انجام می‌شود و پس از رکوردگیری به برنده اعلام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه کشور ایران برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ از مدتها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است و اعضای تیم واکسینه شده‌اند اظهار داشت: بدون کارت واکسیناسیون هیچ‌کس حق شرکت در مسابقات را ندارد و این افراد در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ روز قرنطینه شده و به طور روزانه توسط کمیته بهداشت تست می‌شوند. همچنین بطور تصادفی از برخی کارکنان تست سریع انجام می‌شود تا از صحت و سلامت افراد اطمینان حاصل شود.

 

بمانی با تاکید براینکه مسابقات در دریا برگزار می‌شود و تماس مستقیم با مردم وجود ندارد خاطرنشان کرد: همچنین بسته‌های بهداشتی در اختیار کارکنان قرار داده شده و وضعیت طبخ غذا توسط کمیته بهداشت تست می‌شود و تیم‌ها برای مسابقات به دریا اعزام شده و سپس به اسکله باز می‌گردند.

 

* مهمترین هدف مسابقات رابطه دوستی بین کشورهای حاشیه دریای خزر است

آدمیرال «سرگئی پترویچ» از نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران به جهت میزبانی و انجام هماهنگی برای برگزاری مسابقات جام دریا در داخل ایران تقدیر کرد و گفت: هماهنگی لازم انجام شده و در این سه روز وضعیت سلامت شرکت‌کنندگان بررسی شده و خوشبختانه بیماری خاصی ندارند و این خبر خوشحال کننده ای است که هر کس که در این مسابقات شرکت کرده سالم و آماده است.

 

فرمانده ناوگان و سرپرست تیم اعزامی روسیه گفت: برای برگزاری مسابقات آمادگی نمایندگان تیم‌ها و داوران کشورهای شرکت کننده بررسی شده و خوشبختانه در بالاترین حد آمادگی قرار دارند.

 

وی افزود: خوشحالیم که شرکت کنندگان این مسابقات با هم رابطه نزدیکی دارند و مهمترین هدف در برگزاری این مسابقات رابطه دوستی بین کشورهای حاشیه دریای خزر است و با توجه به اینکه این دریا دریای صلح و دوستی است باید امنیت آن حفظ شود و این امنیت به آیندگان منتقل کنیم.

 

وی با بیان اینکه از طریق وزارت دفاع روسیه هماهنگی لازم برای برگزاری این مسابقات انجام شده و هر ساله این مسابقات پیشرفت می‌کند اذعان کرد: این مسابقات یک رابطه بین‌المللی محسوب می‌شود و به طور حتم نیروی دریایی خزر و تمام کشورهای حاشیه خزر  در بالاترین حد خود قرار داد دارند و این مهمترین وجه اشترک ماست.

 

* تحکیم روابط دوستانه بین کشورهای حاشیه خزر

ناخدا دوم «حبیب خلیل‌اف » نیز در این نشست گفت: در خصوص ویروس کرونا با مسئولیت برخورد کرده و تمهیدات لازم را رعایت کردیم و قبل از انجام مسابقات جام دریا اقدامات لازم انجام شده است و تمام کارکنان آذربایجان واکسینه شده‌اند.

 

جانشین نیروی دریایی و سرپرست تیم اعزامی آذربایجان اضافه کرد: ۷۲ ساعت قبل از ورود به کشور ایران تیم آذربایجان قرنطینه بوده و پس از پهلوگیری نیز به مدت سه روز قرنطینه شده و تست کرونا انجام شد. قوانین و پروتکل های بهداشتی در انزلی کاملا رعایت می‌شود و به این جهت از سرپرستی تیم ایران تقدیر می‌کنیم.

 

وی برگزاری این مسابقه را موجب تحکیم روابط دوستانه با کشورهای حاشیه خزر اعلام کرد و افزود: تمامی تیم‌های شرکت کننده دانش خود را برای هم عرضه خواهند کرد و مسابقات جام دریا برای همه خوب خواهد بود.

 

* برگزاری مسابقات جام دریا را موجب نزدیکی کشورها

ناخدا دوم « دانیر خایارشوف» گفت: کارت واکسن همه خدمه کشتی قزاقستان انجام و همه مدارک مورد نیاز به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است.

 

فرمانده ناوگان و سرپرست تیم اعزامی قزاقستان برگزاری مسابقات جام دریا را موجب نزدیکی کشورها دانست و یاد آور شد: ارتباط بین خدمه کشتی و فرماندهان کشتی کشورهای دیگر با هم دوستانه بوده و همدیگر را درک می‌کنند. این مهم‌ترین هدف مسابقات است و  تیم‌ها با همه توان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

 

گفتنی است، ششمین دوره مسابقات جام دریا از سوم شهریور به مدت ۱۳ روز جریان دارد و بندرانزلی میزبان مسابقات شناوری این دوره از مسابقات است.

کد خبر 1087884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha