ترویج فرهنگ عاشورایی از دریچه هنر/خلق اثر دو هنرمند کاشانی ویژه محرم

دو تن از هنرمندان کاشانی در قالب یکی از برنامه‌های رویداد فرهنگی، هنری و ادبی محتشم کاشانی با خلق آثار در آستان سلطان امیراحمد، اقدام به ترویج فرهنگ عاشورایی از دریچه هنر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دو تن از هنرمندان کاشانی در قالب یکی از برنامه‌های رویداد فرهنگی، هنری و ادبی محتشم کاشانی با خلق آثار در آستان سلطان امیراحمد، اقدام به ترویج فرهنگ عاشورایی از دریچه هنر کردند.

 

در این فعالیت هنری که همزمان با مراسم زیارت عاشورا و روضه خوانی با حضور آیت‌اله سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان اجرا شد، امیر تدین، اشعار محتشم کاشانی شاعر مشهور شیعه که در رثای شهادت امام حسین (ع) سروده شده و نیز جملاتی در باب شهادت و عرض ارادت به سالار شهیدان را به صورت کتیبه به معرض نمایش گذاشت.

 

همچنین مهزیار کبیری دیگر هنرمند حاضر در برنامه با اجرای خط‌‌ نقاشی به خلق اثری پرداخت که واقعه عاشورا در آن جلوه‌گری می‌کرد.

 

با توجه به اینکه هنر بهترین ابزار برای نمایش عظمت قیام عاشوراست و هنر عاشورایی جان مایه اصلی هنر دینی است، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تلاش کرد تا با دعوت از هنرمندان در راستای بهره‌‌مندی از ظرفیت‌های واقعه کربلا در زمینه خلق آثار هنری گام بردارد.

 

مراسم زیارت عاشورا همراه با روضه‌خوانی با حضور آیت‌اله سلیمانی به مدت ۵ شب در  آستان مقدس حضرت سلطان امیر‌احمد  مرکز هیئت احمدی کاشان تشکیل شد./

کد خبر 1087895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha