آغاز واکسیناسیون هنرمندان در فارس

سهرابی گفت: با پیگیری های انجام شده هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر فارس علیه کرونا واکسینه می شوند که این طرح از امروز در فارس شروع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (سه شنبه 2 شهریور) از پیگیری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای واکسیناسیون هنرمندان خبر داد و به خبرنگاران گفت: این اقدام با همکاری صندوق حمایت از هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: واکسیناسیون اهالی رسانه در فارس به انجام رسیده است و واکسیناسیون هنرمندان در این شرایط خاص جامعه می تواند نقش مهمی در تاب آوری اجتماعی ایفا کند.

وی اضافه کرد: با هم آهنگی هایی که انجام شده، صندوق حمایت از هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تقسیم هنرمندان میان دانشگاه های علوم پزشکی، عملیات ثبت نام و ایمن ‌سازی علیه کرونا از همین امروز برای اهالی فرهنگ، ادب و هنر آغاز شود.

سهرابی اعلام کرد: آیین نامه اجرایی بیمه بیکاری هنرمندان، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نیز توسط هیئت وزیران تصویب و ابلاغ شده است و آن دسته از این افراد که درآمد اصلی خود را از طریق این فعالیت ها تامین می‌کنند و پس از حداقل یک سال پرداخت بیمه به صورت غیر ارادی شغل خود را از دست داده باشند، مقرری بیکاری به عنوان مبلغی برای جبران بخشی از درآمد دوره اشتغال در دوره ای که فرد شغل خود را از دست داده به آنها تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: شرط بهره مندی از مقرری بیکاری، حداقل داشتن یک سال سابقه پرداخت حق بیمه قبل از تاریخ درخواست در سامانه مقرری بیکاری است.

سهرابی تاکید کرد: کمک های اعتباری دولت برای تحقق اهداف این آیین نامه، به طور سالانه ذیل برنامه های مرتبط در ردیف اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی می شود.

کد خبر 1087928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha