شورای فرهنگ عمومی  ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است ،گفت: این شورا باید در استان ها تقویت شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمد علی پور در  ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (2شهریور)مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: فرهنگ مانند هوا بوده، چنانچه مسموم باشد، برای انسان مشکل ایجاد می کند. امروز کشور ما به اشکال مختلفی مورد تهاجم قرار می گیرند که یک از اشکال آن تهاجم فرهنگی است.حوزه فرهنگ همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، رهبر معظم انقلاب در ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم دو مقوله اقتصاد و فرهنگ را از اولویت های مجلس یازدهم برشمردند.

نماینده مردم ماکو چالدران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ایرادات وارده به وزیر پیشنهادی عدم تناسب بین رشته تحصیلی وی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است ، همانطور که از نام این وزارتخانه مشخص است، این وزارتخانه متولی مسائل بسیار مهم و حیاتی کشور است و در عرصه های فرهنگ، رسانه و هنر نقش دارد.در برنامه وزیر پیشنهادی راهکاری برای جبران خسارت اهالی فرهنگ در دوران کرونا دیده نشده است، اهالی فرهنگ در دو سال گذشته در حوزه های مطبوعات، فرهنگ و هنر با مشکلات عدیده ای مواجه بودند که در این زمینه هیچ برنامه عملی ارائه نشده است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت شورای فرهنگ عمومی در همه استان ها، گفت: این شورا ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است که باید در استان ها تقویت شود.

همچنین مسلم صالحی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از ضعف‌های برنامه آقای اسماعیلی کلی بودن، فاقد راهکار و استراتژی بودن برای رسیدن به نقاط هدف است. قرار بود برنامه شما بر مبنای نقاط قوت، ضعف و فرصت‌های وزارتخانه تدوین و به مجلس ارائه شود اما امروز مشاهده کردیم هیچ خبری از این موارد نیست همانند برنامه وزرای قبلی شاهد کلی‌گویی بودیم.

 

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نقطه امیدی برای جامعه فرهنگی در برنامه شما مشاهده نمی شود و از سوی دیگر شاهد تناقض‌گویی بسیاری بودیم، شما دم از مهندسی فرهنگی می‌زنید اما از سوی دیگر فرهنگ را امری خودجوش و درونی می‌دانید، باید تکلیف مشخص کنید.

وی با طرحاین  سوال که آقای اسماعیلی برای امرار معاش و بازنشستگی هنرمندان چه برنامه‌‌ای دارید؟ گفت: هنرمندان یکی از مهمترین ذینفعان شما هستند اما در برنامه ارائه شده از سوی شما خبری ازچگونگی حمایت از این قشر نیست.

وی با بیان اینکه در برنامه آقای اسماعیلی هیچ اشاره‌ای به نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تبلیغاتی اقلیت‌های دینی و مذهبی شناخته شده در قانون اساسی نشده است، ادامه داد: همان گونه که بر فعالیت‌های فرهنگی اکثریت‌های دینی نظارت دارید باید بر فعالیت های اقلیت‌های دینی نیز نظارت کنید، هیچ‌گونه تحقیقاتی پیرامون مسائل فرهنگی انجام نداده‌اید تا از نتایج آنها برای بهبود امور استفاده کنید.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: اساس خانواده توسط شبکه‌های خارجی معاند تحت حمله قرار گرفته و روز به روز این بنیان سست‌تر می‌شود، در حال حاضر دختربچه‌ها و پسربچه‌های 5 ساله پای شبکه‌های ماهواره‌ای جم نشسته‌اند، برنامه شما برای مقابله با این موضوع چیست؟ آیا قصد دارید 4 سال دیگر بنشینید و این موارد را ارزیابی کنید.

کد خبر 1087946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha