روزانه به طور متوسط  ۵۰ خوزستانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند/ ۲۰ شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی است

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه متاسفانه روزانه به طور متوسط در خوزستان ۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کنند گفت: همچنین میزان بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌ها در روز حدود ۸۰ تا ۱۰۰ نفر بیشتر از تعداد ترخیصی‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» عصر امروز (سه‌شنبه 2 شهریور) در جمع خبرنگاران، با اشاره به وضعیت کرونا در استان، با بیان اینکه اوضاع کرونا در استان خوب نیست و وضعیت مناسبی ندارد اظهار کرد: روز شنبه به صورت ویدئو کنفرانس با ستاد ملی کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، شرکت کردیم و در این جلسه به صورت مفصل وضعیت استان شرح داده شد.

 

استاندار خوزستان افزود: استان خوزستان چندین نیاز دارد، یکی نیاز به تخت و برانکارد، اکسیژن و اکسیژن‌ساز، دستگاه ونتیلاتور و سایر وسایل مورد نیاز، دوم محدود بودن سهمیه واکسن کرونا به خوزستان، سوم پرداخت نشدن مطالبات پرشکان و پرستاران و کادر پرشکی، چهارم درخواست مجوز استخدام برای پزشکانی که به صورت ساعت کاری در حال ارائه خدمت هستند و تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی به پیمانی و ششم افزایش اختیارات به استان.

 

وی اضافه کرد: در این زمینه رئیس جمهوری تاکید داشتند که اختیارات بیشتری به خوزستان داده شود، سهمیه واکسن از 30 هزار دوز به 70 هزار دور افزایش یافت و دستور اکید داده شد که مطالبات کادر درمان پرداخت شود.

 

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: همچنین درخواست کردیم ممنوعیت ترددهای بین استانی تا مدتی دیگر ادامه پیدا کند و خودروهایی که سه بار جریمه شدند و اعتنا نکردند توقیف شود که بنا شد بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در خوزستان میزان بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌ها حدود 80 تا 100 نفر بیشتر از تعداد ترخیصی‌هایی است که وضعیت مناسب‌تری دارند و نه اینکه تست‌شان منفی است ابراز کرد: به طور مثال اگر روزانه 160 بیمار کرونایی از بیمارستان ترخیص می‌شوند حدود 260 بیمار دیگر بستری می‌شوند.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: تخت‌های بیمارستانی از قبل از کرونا از 400 تا 500 تخت به 2 هزار و 700 تخت افزایش یافته که حدود 600 تخت در آی‌سی‌یو هستند و از این تعداد 120 بیمار با لوله تنفس می‌کنند و بدتر از آن اینکه روزانه به طور میانگین 50 نفر در استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می‌دهند و این یک فاجعه بزرگ است.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه با همه این تفاصیل موضوع کرونا در میان مردم عادی شده و مردم هنوز نمی‌خواهند بپذیرند که بر اثر این بیماری چه تعدادی جان خود را از دست می‌دهند و همچنان به مراودات خانوادگی، حضور در اجتماعات و مراسمات مذهبی، آئینی، قومی، منطقه‌ای، عزاداری‌ها و جشن‌ها و حضور بی‌مورد در خیابان‌ها و بازارها بدون ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه می‌دهند.

 

سلیمانی دشتکی اذعان کرد: از مردم می‌خواهیم حتما پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند در اجتماعات کمتر رفت و آمد داشته باشند و مراودات خانوادگی را کمتر شود تا بتوانیم از این اپیدمی واگیردار جلوگیری کنیم.

 

وی با بیان اینکه میزان فوتی‌های کرونایی بسیار زیاد شده و ترزیق واکسن می‌تواند از افزایش مرگ و میر جلوگیری کند یاد آور شد: از 28 شهر خوزستان، 20 شهر در وضعیت قرمز، 2 شهر در وضعیت نارنجی و 6 شهر در وضعیت زرد هستند ولی اگر بخواهیم میزان ابتلا را بر اساس محل سکونت در نظر بگیریم و نه مراجعات به بیمارستان‌ها باید بگوییم همه استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

 

کد خبر 1087971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha