کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان به ۴۵ درصد/ سهمیه واکسنی که به خوزستان می‌رسد کافی نیست

علوی با بیان اینکه پیشتر رعایت پروتکل‌ها در استان ۷۵ درصد بود اما اکنون این رقم به ۴۵ درصد رسیده گفت: ۲۰ تا ۲۵ درصد موارد فوت ناشی از کرونا در استان خوزستان یا در اورژانس اتفاق می‌افتد و یا کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان بستری بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمد علوی» شامگاه (سه‌شنبه ۲ شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در خوزستان اظهار کرد: در فضای مجازی شاهد یک نوع بیمارستان ستیزی هستیم.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: در برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی از مردم خواسته می‌شود در صورت ابتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه نکنند! همین امر باعث شده تا برخی افراد بیمار بسیار دیر به بیمارستان مراجعه کرده و زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که کاری از دست کسی برای درمان تنها برنمی‌آیدید.

 

وی اضافه کرد: ۲۰ تا ۲۵ درصد موارد فوت ناشی از کرونا در استان خوزستان یا در اورژانس اتفاق می‌افتد و یا کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان بستری بوده‌اند و خیلی از بیماران کرونایی با تاخیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند و یا زمانی به بیمارستان می‌روند که باید فورا در آی سی یو بستری شوند.

 

علوی تصریح کرد: هر چقدر به جلو می‌رویم شاهد کاهش رعایت پروتکل‌ها در استان هستیم و همین باعث افزایش بیماران کرونا در خوزستان شده است. 

 

وی ادامه داد: پیشتر رعایت پروتکل‌ها در استان ۷۵ درصد بود اما اکنون طبق آخرین بررسی میدانی این رقم به ۴۵ درصد رسیده است، به عنوان مثال اگر از جمعیت شهری چهار میلیون نفری استان، ۵۰ درصد پروتکل‌ها را رعایت نکنند یعنی ۲ میلیون نفر مرتب در معرض خطر بیماری هستند. 

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ویروس جهش یافته دلتا شایع شده اما اگر ویروس لاندا وارد استان شود به مراتب وضع بدتر خواهد شد پس تنها راه برای رهایی از بیماری، واکسن زدن و رعایت پروتکل‌ها است. 

 

وی یاد آور شد: گاهی مراکز واکسیناسیون در خوزستان با کمبود واکسن مواجه می‌شوند چون سهمیه واکسنی که از وزارتخانه به دست ما می رسد کافی نیست.

 

کد خبر 1087988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha