آغاز مسابقات جام دریا در انزلی با حضور ۴ کشور

مراسم افتتاحیه مسابقات جام دریا با رژه کشورهای ایران، روسیه، آذربایجان و قزاقزستان در محوطه بندری انزلی از عصر امروز بطور رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «محمود قاسم نژاد» شامگاه سه شنبه(۲ شهریور) در مراسم افتتاحیه مسابقات جام دریا که با حضور شرکت کنندگان چهار کشور در انزلی برگزار شد گفت: امیدواریم کشورهای شرکت کننده در کنار رقابتی دوستانه اوقات خوشی از ایران و استان گیلان و شهرستان بندرانزلی با خود به همراه ببرند.

 

معاون سیاسی استانداری گیلان افزود: این مسابقات که به منظور نیل به یک جامعه صلح‌آمیز و با رویکرد آموزش حرفه ای کارکنان نظامی کشورها در حال انجام بوده، به‌دنبال اعتلای حس میهن دوستی و بالا بردن روحیه قوای نظامی است.

 

وی تصریح کرد: اهمیت برگزاری مسابقات آنجایی دو چندان می‌شود که در عرصه های بین المللی، اقتصادی و تجاری تاسیس اتحادیه ها و سازمان های منطقه ای موفق و کارآمد پیرامون مناطق منابع آب پایه شکل گیرد.

 

قاسم نژاد  هماهنگی دریایی و زمینی را فرصت‌های بی‌نظیری برای ارتقاء همه جانبه میان دولت ها و ملت های ساحلی اعلام کرد و افزود: بی شک هر گونه تعامل اقتصادی و اجتماعی و رشد و توسعه در گرو وجود صلح و امنیت در منطقه بوده و برگزاری مسابقات نظامی علاوه بر کسب امنیت و صلح منطقه‌ای می‌تواند بر تجربیات و آموزش‌های روز نظامی و تقویت برادری میان کشورها بیفزاید.

 

وی تاکید کرد: این دوره از مسابقات کمک می‌کند ضمن تامین اهداف راهبردی این مسابقات، تعاملات بین‌المللی کشورها دانش تخصصی همه نیروهای دریایی را ارتقاء ببخشد.

 

در این مراسم جانشین نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران، فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) انزلی، مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی گیلان، امام جمعه انزلی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

 

آغاز این مراسم با حرکت دسته عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) همراه بود و سپس کشورهای شرکت کننده مراسم سان نظامی را اجرا کردندناوهای «مخاچ قلعه» و «آستراخان» و ۷۳۸ SB یدکش تشریفات از ناوگان دریای خزر روسیه، ناوهای «مانگیستاو» و «ساری آرکا» از کشور قزاقزستان ، ناوهای " G-۱۲۲ " و " G-۱۲۴" از جمهوری آذربایجان و ناوهای موشک انداز جوشن و پیکان از جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات جام دریا که در چارچوب مسابقات نظامی بین المللی آرمیا-۲۰۲۱ برگزار می شود، شرکت می کنند.

کد خبر 1087989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha