همراهی بچه‌های مسجد با کنگره بین‌المللی «امام سجاد(ع)»/ مرکز نیکوکاری حضرت (ع) راه‌اندازی می‌شود

خوبی‌زاده از برگزاری سلسله نشست‌های بزرگداشت مقام حضرت زین العابدین(ع) همسو با یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)در جنوب کرمان خبر داد و گفت: اجرای پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه و ایجاد مرکز نیکوکاری بخشی از این برنامه‌ها است.

«مجید خوبی زاده»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری سلسله نشست های بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(ع) در راستای برگزاری یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به همت ستاد فهمای جنوب کرمان خبر داد و اظهار کرد: این نشست با سخنرانی حجت الاسلام محمدعلی معصومی از اساتید حوزه روز سوم شهریور ماه در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان با اشاره به ویژه برنامه های بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(ع) از ۱۲تا ۲۵ محرم الحرام بیان کرد: برگزاری نشست حضوری در روز شهادت امام سجاد(ع)، برگزاری نشست مجازی با حضور مدیران کانون های مساجد جنوب کرمان، پخش صلوات خاصه آن حضرت (ع) از ماذنه مساجد و فضای مجازی بعد از نماز مغرب و عشاء در شام شهادت آن حضرت، تشکیل مرکز نیکوکاری امام سجاد(ع) در یکی از مساجد با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) از جمله برنامه های تدارک دیده شده به این مناسبت است.

 

خوبی زاده به برگزاری مسابقه حفظ صلوات خاصه امام سجاد(ع) در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در آستانه سالروز شهادت آن حضرت شبکه کانون ها و مساجد همنام حضرت زین العابدین (ع) با اجرای برنامه های مختلف فعال خواهند شد. همچنین اجرای پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه برای دفع ویروس کرونا، یکی از ویژه برنامه های بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) است که قرائت این دعا در ماه محرم همزمان با شب هفتم محرم الحرام آغاز شده و تا ۲۵ محرم ادامه دارد.

 

مدیرستاد فهمای جنوب کرمان خاطر نشان کرد: مصاحبه با شخصیت های دینی و علمی استان با موضوع صحیفه سجادیه و انعکاس اخبار و اطلاعات کانون ها و مساجد نامگذاری شده با نام آن حضرت (ع) از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در راستای برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) است.

 

وی از برگزاری مسابقه حفظ دعای هفتم صحیفه سجادیه خبر داد و گفت: فراخوان شرکت در این مسابقه به همت کانون امام سجاد(ع) محمودآباد ازلی کهنوج ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان و جوانان از سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) اعلام شده و این مسابقه تا ۱۰ روز ادامه دارد و به نفرات برتر این مسابقه جوایزی اهدا می شود.



مدیر ستاد فهمای کرمان جنوب تداوم اجرای طرح ملی «شنبه های کتاب» با محوریت کتاب صحیفه سجادیه و نیز اهدای کتاب هایی از زندگی امام سجاد (ع) به نمازگزاران را بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده کانون های مساجد این استان همسو با برنامه های کنگره بین المللی امام سجاد(ع) دانست و تصریح کرد: اجرای ویژه برنامه ها و  نشست با هدف معرفی شخصیت و مقام شامخ امام زین العابدین(ع) بخش دیگری از برنامه های کانون های فرهنگی هنری جنوب کرمان به این مناسبت است.

 

خوبی زاده خاطرنشان کرد: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادها و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور از ۱۲ تا ۲۵ محرم همزمان با سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان برگزار می‌شود و یکی از برنامه های این کنگره برگزاری سلسله نشست های بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد (ع) در استان ها است که در همین راستا ویژه برنامه های مختلفی هم در جنوب کرمان برگزار می شود.

کد خبر 1088004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha