لزوم شتاب‌گیری سطح پوشش خدمات ارتباطی در خراسان جنوبی

ملانوری بر لزوم شتاب‌گیری سطح پوشش خدمات ارتباطی در خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: آحاد افراد جامعه باید به اطلاعات و صنعت به روز حوزه ارتباطات، در لحظه دسترسی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۳شهریور) در مراسم افتتاح همزمان پروژه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ویژه شهرستان بیرجند، ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: با توجه به این که در عصر ارتباطات زندگی می کنیم، قاعدتاً موضوع دسترسی به زیرساخت های ارتباطی در دوره حاضر، اهمیت بسزایی دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امروز اگر جوامع می خواهند از این سرعت پرشتاب پیشرفت و توسعه عقب نیفتند، باید به زیرساخت های ارتباطی به صورت لحظه ای دسترسی داشته باشند و در جریان اطلاعات قرار بگیرند تا بتوانند با ارتباط گیری صحیح و سریع، به این عرصه رقابتی ورود کرده و رتبه قابل توجهی کسب نمایند.

 

وی با اشاره به این که علاوه بر بحث ارتباطات، امروزه تولید، اشتغال، کسب و کار، تجارت، بازرگانی و ... همه به حوزه ارتباطات وابستگی دارند، متذکر شد: ما باید با توسعه حوزه ارتباطات بتوانیم گام های بلندی در زمینه اشتغال، ایجاد کسب و کارهای نو و ... برداریم.

 

ملانوری به آمار ارائه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان استناد کرد و گفت: این که اعلام شد از مجموع جمعیت استان، در حوزه ارتباطات همراه اول 10 درصد و در برخورداری از اینترنت 17 درصد فاقد پوشش می باشند، نرم خوبی است اما عدد قابل توجهی می باشد که باید کاهش یابد.

 

وی تأکید کرد: ما باید روند اجرای کار را شتاب بخشیم تا این رقم جبران شود و سطح برخورداری مردم از اینترنت و پوشش تلفن همراه کامل شود.

 

به گفته وی؛ با عنایت وزیر و پیگیری های استان، روند ورود تجهیزات مخابراتی و امکانات ارتباطی به استان شتاب گرفته که با سرعت بیشتری باید ادامه یابد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به گستردگی استان و پراکندگی جمعیت  بیان کرد: این دو موضوع سبب شده، ارائه خدمات برای دستگاه های اجرایی گران تمام شود اما وظیفه ما این است که همت کنیم تا خدمات به گوشه گوشه استان برسد.

 

ملانوری، هفته دولت را فرصتی برای حضور در مناطق مختلف خواند و گفت: دراین هفته، بعد از یک دوره کاری، اقدامات و برنامه های دستگاه ها به بهره برداری می رسد تا مردم از آنها منتفع شوند.

کد خبر 1088107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha