نیازمند استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها برای خدمت به مردم و تسکین آلام بشری هستیم

خدادادی با بیان اینکه برای خدمت به مردم و تسکین آلام بشری تمام ظرفیت‌های دستگاه ها به میدان آیند گفت: نیاز است به سرعت نسبت به اعلام نیازسنجی های صورت گرفته و ورود جدی به میدان مقابله با همه گیری ویروس کرونا اقدامات شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی» امروز در نشست قرارگاه استانی مقابله با ویروس کرونا جمعیت هلال احمر، با اشاره به شیوع بالای ویروس و اوج گیری آمار تعداد مبتلایان در موج جدید پاندومی ویروس کرونا، از وجود شرایط حاد بیماری در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: ضرورت دارد تشویق جامعه به رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و پس از آن انجام واکسیناسیون مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با بیان اینکه خوزستان استانی مرزی، صنعتی و به تبع آن پر تردد است افزود: مسلماً با این شرایط ضریب خطرپذیری استان نیز بالاست لذا خوزستان نیازمند توجه ویژه مسئولان و مدیران ارشد کشوری است.

 

وی عادی انگاری شرایط و عدم تلاش مضاعف در حوزه مقابله با کووید ۱۹ به ویژه در این برهه زمانی را غیرقابل اغماض خواند و اضافه کرد: باید برای خدمت به مردم و تسکین آلام بشری تمام ظرفیت های دستگاه ها به میدان آیند و جمعیت هلال احمر نیز با تمام توان در میدان مانده و از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

 

خدادادی ضمن تشکر از همه دست اندرکاران تامین کپسول های اکسیژن و توزیع آنها در مراکز بستری بیماران مبتلا به کرونا ابراز کرد: امروز در این شرایط اکسیژن تراپی در صدر نیاز و اولویت های درمانی است و این اقدام موثر توانست بخشی از نیاز فوری مراکز درمانی را در سطح استان مرتفع سازد.

 

وی بر ضرورت ارتباط گیری موثر مدیران جمعیت هلال احمر به ویژه در سطح شهرستان ها با سایر دستگاه‌های متولی در این حوزه تاکید کرد و ادامه داد: علاوه بر آن نیاز است به سرعت نسبت به اعلام نیازسنجی های صورت گرفته و ورود جدی به میدان مقابله با همه گیری ویروس کرونا اقدامات لازم صورت گیرد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین خواستار تشکیل مستمر جلسات قرارگاه در دو سطح استانی و شهرستانی و پیگیری فعالیت‌های انجام پذیرفته در سطح شعب و مستندسازی آنها شد.

 

وی همچنین ادامه فعالیت های آموزشی این جمعیت در حوزه پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ را ضروری و تاثیر گذار توصیف کرد.

 

«محمدصادق آل محمد» دبیر قرارگاه استانی مقابله با ویروس کرونا جمعیت هلال احمر خوزستان نیز به ارائه توضیحاتی از فعالیت های صورت پذیرفته و برنامه ریزی این قرارگاه در زمینه تاب آوری جامعه به ویژه کمک به مراکز درمانی جهت مقابله با موج بالای ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان پرداخت.

 

«حمید سوری» مسئول کمیته علمی طرح شهید سلیمانی، مشاور وزیر بهداشت و رئیس تیم‌های کشوری اپیدمیولوژی کرونا و واکنش سریع کووید ۱۹از تجربه عملکرد مطلوب تیم های واکنش سریع درمانی در مهار گسترش میزان ابتلا در استان سیستان و بلوچستان سخن گفت و ضمن تقدیر از حضور مسئولانه و فعالانه جمعیت هلال احمر از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون به تشریح شرایط و وضعیت پیش رو پرداخت.

 

جذب خیرین، استفاده از ظرفیت های داوطلبی، همکاری در راه اندازی مراکز واکسیناسیون سراسر استان، مشارکت فعالانه در ستادهای شهرستانی کرونا، تقویت تیم های درگیر در طرح شهید سلیمانی و اعضای باشگاه خبرنگاران داوطلب جهت پوشش رسانه‌ای عملکرد جمعیت هلال احمر از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

 

کد خبر 1088177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha