پیگیری و حل مشکلات مردم، مهمترین مصادیق مردمی بودن مسئولان

مسئولین نظام اسلامی باید منش مردمی و دغدغه حل مشکلات مردم راداشته باشند و یکی از مهمترین مصادیق آن پیگیری و حل مشکلات مردم است.

خبرگزاری شبستان _ منطقه آزاد اروند، اسماعیل آریانیا: در زندگی اجتماعی، وجود قانونی که حدود و وظایف اجتماعی افراد را تعیین می کند، امری ضروری است و از سویی، قانون بدون پشتوانه اجرایی، تأثیر ندارد.

 

از این رو لازم است فرد یا گروهی بر اجرای قانون نظارت کنند و با به کارگیری ابزارهای لازم، زمینه اجرای آن را فراهم آورند. این امر همان حکومت و رهبری جامعه است که در طول تاریخ، با اشکال ساده و پیچیده در میان بشر معمول بوده است.

 

دین، دعوت به اجتماع و دولت را از زمان حضرت نوح (ع) آغاز کرد و برای نخستین بار بر تشکیل جامعه و دولت تاکید ورزیده است. دین اسلام نیز از آغاز، با فریاد «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» حرکت سیاسی، فکری و اعتقادی خویش را روشن ساخت و با همین رویکرد، به تشکیل دولت الهی پرداخت.

 

نامه های پیامبر اعظم (ص) بر امور مردم و نیز سازمان دهی اجتماعی، اقتصادی، حقوقی، و قضایی، مسئله ای بود که پس از آن الهام بخش حکومت های بعدی شد.

 

مهمترین مصادیق مردمی بودن مسئولان پیگیری و حل مشکلات مردم است

مسئولان نظام اسلامی همانگونه که معمار کبیر انقلاب فرمودند می بایست منش مردمی داشته باشند و یکی از مهمترین مصادیق آن پیگیری و حل مشکلات مردم است. آنها باید دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند، متاسفانه گرایش مردمی بودن در برخی مسئولین ضعیف است و این زیبنده نظام اسلامی نیست که مسئولین با رای مردم به منصب قدرت برسند اما روحیه مردم سالاری را نداشته باشند.

 

اصل نظام اسلامی مردمی بودن است و این نظامی که برگرفته از الگوی اسلام ناب محمدی است باید همانند پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) به فقرا و محرومین جامعه توجه ویژه داشته باشد.

 

دولت باید مشکلاتی که ممکن است به بحران کشیده شود را در اولویت تامین بودجه قرار دهد تا شاهد رضایتمندی مردم بود، دلبسته بودن به مشکلات مردم و تلاش برای حل معضلات نشان دهنده مردمی بودن نظام است.

 

هر ساله به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در شهرهای آبادان و خرمشهر همزمان با سراسر کشور پروژه های مختلفی کلنگ زنی، بهره برداری و افتتاح می رسند، تا اهمیت این روز نشان داده شود.

 

مردم آبادان و خزمشهر هر ساله در پی توجه خاص مسئولان نظام به این دو شهرستان مهم و استراتژیک هستند چرا که شهروندان این خطه در دوران دفاع مقدس با جان فشانی ها و از خودگذشتگی ها اجازه نداند ذره ای از خاک وطن اسلامی ایران به دست دشمنان نظام بیافتد.

 

در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعث عراق با حملات و بمباران های هوایی زیرساخت های این دو شهرستان را از بین برد و حالا نیز مردم این دو منطقه مرزی نیازمند توجه جدی و خاص مسئولان نظام هستند.

 

تشریح پروژه‌های هفته دولت در آبادان

«یوسف پای گذار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، در این باره با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با تشریح پروژه های قابل افتتاح دستگاه‌های اجرای شهرستان آبادان در هفته دولت اظهار کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اکنون بیمارستان جدید الاحداث آیت الله طالقانی آبادان، با اعتباری بالغ بر 290 میلیارد ریال با سازه بتونی در چهار طبقه و زیربنایی بامتراژ 22 هزار و 587 مترمربع و با 98 درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح است.

 

سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری ویژه آبادان افزود: در حوزه ورزش نیز سه زمین چمن مصنوعی؛ هر کدام با اعتبار 6 میلیارد ریال در میدان طیب بلوار ساحلی امام حسین(ع)، روستای سادات و روستای نصار آماده افتتاح و بهر برداری هستند.

 

وی از افتتاح 2 پروژه بسیار مهم و استراتژیک حوزه آب شهری و روستایی در آبادان خبر داد و تصریح کرد: آب شیرین کن اروندکنار، با سرمایه گذاری 260 میلیارد ریال و با ظرفیت سه هزار و 500 مترمکعب در روز و پشتیبانی از حدود 10 هزار نفر و مدول دوم تصفیه خانه آبادان (طرح جامع) با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال با افزایش ظرفیت 60 هزار مترمکعب که ظرفیت آب آبادان را از 120 هزار متر مکعب فعلی به 180 هزار مترمکعب خواهد رساند از جمله پروژه های در حوزه آب هستند.

 

پای گذار همچنین به پروژه های اداره برق شهرستان آبادان نیز اشاره کرد و ادامه داد: پروژه ایستگاه تقویت شبکه برق با سطح ولتاژ 132 کیلووات با ارزش 80 میلیارد ریال ( پروژه یک bay ) به منظور تقویت و پایداری شبکه برق فشارقوی و بهبود رینگ شبکه فوق توزیع در آبادان و تداوم برق رسانی در پست برق ولیعصر (ع) آبادان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

وی بیان کرد: اجرای این طرح منجر به بهبود و تقویت وضعیت ولتاژ و کاهش افت آن و همچنین منجر به افزایش ظرفیت برق رسانی، کاهش خاموشی های ناخواسته و افزایش راندمان توان توزیع برق می شود و نیز باتوجه به امکان برقراری رینگ فشارقوی در منطقه سبب بالا رفتن پایداری شبکه برق در آبادان خواهد شد.

 

سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری ویژه آبادان، تاکید کرد: در صورت موافقت ستاد مقابله با کرونای شهرستان آبادان این پروژه ها به صورت رسمی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی افتتاح خواهد شد، در غیر این صورت پروژه های یاد شده با سپری کردن مراحل اداری لازم وارد چرخه خدمات رسانی می شوند.

 

کد خبر 1088207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha