ولادت در خراسان جنوبی ۵.۸ درصد کاهش داشت

مهرآور گفت: در چهار ماهه نخست امسال چهار هزار و ۵۵۸ واقعه ولادت در خراسان جنوبی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد کاهش داشته است.

«علیرضا مهرآور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال چهار هزار و 558 واقعه ولادت در استان ثبت شده است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه این میزان تولد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8/5 درصد کاهش داشته است، افزود: سه هزار و 216 مورد ولادت شهری و هزار و 642 مورد ولادت روستایی ثبت شده است.

 

مهرآور تصریح کرد: در چهار ماهه نخست امسال میانگین سنی مادران ۲۹ میانگین سنی پدران ۳۳ بوده است.

 

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال 51 مورد دوقلوزایی در استان داشته ایم، افزود: همچنین یک مورد سه قلوزایی در شهرستان بیرجند ثبت شده است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج هزار و 926 کارت ملی هوشمند آماده تحویل است، گفت: برای صاحبان این کارت ها به منظور دریافت کارت پیامک ارسال شده است و متقاضیان باید هرچه زودتر نسبت به دریافت آنها اقدام کنند.

 

مهرآور با بیان اینکه در چهارماهه نخست امسال 371 هزار و 900 مورد شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است، افزود: در این مدت 583 هزار و 485 مورد کارت ملی هوشمند صادر شده است که پوشش 1/97 درصدی را در استان به همراه داشته است.

 

وی میانگین سن ازدواج دختران را 21.8 و پسران را 7/26 عنوان کرد و گفت: در چهار ماهه نخست امسال نام های فاطمه، فاطمه زهرا، حلما، زینب و زهرا در میان دختران و نام های امیر علی، امیرحسین، علی، محمد و ابوالفضل در میان پسران بیشترین فراوانی نام را در خراسان جنوبی داشته اند.

 

 

 

کد خبر 1088235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha