مسجدمحوری محلات نیازمند همکاری دستگاه‌های شهری با مساجد است

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی گفت: مسجدمحوری محلات که طرحی بسیار خوب است و می‌تواند موجب احیای نقش بی بدیل مساجد در کشور شود، نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های شهری با این خانه‌های خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید رضا علم الهدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری «نهضت احسان عمومی، نهضت مواسات باید اوج بگیرد. باید مساجد را مرکز کمک و همیاری با مردم و احسان و مواسات قرار داد»، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی یک بار دیگر و این بار در آستانه تشکیل دولت سیزدهم درباره نقش بی نظیر مساجد سخنرانی کردند.

 

این استاد خارج فقه و اصول افزود: سخنان مقام معظم رهبری درباره مساجد هم برای عموم مردم، هم برای ائمه جماعات و فعالان مساجد و هم برای تک تک اعضای هیئت دولت و هم برای سایر مسئولان کشور پیام مهمی دارد؛ زیرا معظم له با تاکید بر جایگاه مسجد در اجرای نهضت مواسات، بر استفاده حداکثری از توان داخلی و ظرفیت های ایجاد شده از سوی اسلام در حوزه عدالت اجتماعی، تاکید کردند.

 

وی ادامه داد: امامان محله و ائمه جماعات سراسر کشور باید این مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی را به یک جریان بسیار فراگیر و عمومی تبدیل کنند تا همه کارهای خیر و ثواب در کشور با مرکزیت مسجد و با مدیریت بچه های مسجدی صورت گیرد.

 

علم الهدی ادامه داد: ما امیدواریم رئیس جمهوری کشورمان که این روزها حتما بیش از هر چیز به فکر رای حداکثری نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همه وزرای پیشنهادی شان هستند، تاکید مقام معظم رهبری درباره مسجد را فراموش نکنند. در واقع توصیه معظم‌له اگرچه در ظاهر درباره کمک مومنانه است ولی شامل سایر حوزه های خدمات اجتماعی نیز می شود.

 

وی اضافه کرد: اقدام سازمان تبلیغات اسلامی در تشکیل طرح امام محله و جدی تر شدن نقش روحانیون در مدیریت فرهنگی و اجتماعی محله، باید در زمینه مطالبه گری از دولتمردان و همه مسئولان کشور در زمینه تلاش شان برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه و نهضت مواسات نیز مشاهده شود.

 

این استاد حوزه علمیه در پایان گفت: مسجدمحوری محلات که طرحی بسیار خوب است و می‌تواند موجب احیای نقش بی بدیل مساجد در کشور شود، نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های شهری با این خانه‌های خدا است.  

کد خبر 1088239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha