جشنواره کتابخوانی رضوی در ایلام برگزار  می شود/ ضرورت حضور نیکوکاران فرهنگی در عرصه کتابخوانی

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱ باب کتابخانه در سطح استان ایلام فعالیت دارد، گفت: جشنواره فرهنگی رضوی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی است که دو مقوله مهم کتاب و کتابخوانی و سیره ائمه اطهار(ع) را ترویج می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر کل کتابخانه های  عمومی استان ایلام در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: هر جا بتوانیم کتاب و بحث مطالعه را به آن جایگاه اصلی خودش برسانیم، قطعا آگاهی و بصیرت مردم نیز بالا می رود و به تبع آن حقوق شهروندی نیز رعایت می شود

 

«سمیه حیدری» ابراز کرد: در هر مسئله ای اعم از دینی، اجتماعی، مذهبی، اقتصادی و سیاسی، چیزی که می تواند ما را به توسعه برساند بحث کتاب و مطالعه است.

 

 وی افزود: اگر مردم ما اهل مطالعه بودند، در بحث کرونا و قرنطینه و فاصله گذاری و... راحت تر می توانستیم آن را مدیریت کنیم. 

 

حیدری تصریح کرد: دستگاهها مختلف برای ارائه برنامه های مشخص و پیش بینی اعتبارات لازم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با همکاری سازمان برنامه و بودجه، در اختیار قرار دادن فضای مازاد دستگاهها و نهادهای مختلف با حفظ مالکیت، با ما هم افزایی داشته باشند. 

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام یاداور شد: در حال حاضر ۵۱ باب کتابخانه در سطح استان داریم، ۳۰ کتابخانه شهری و ۱۵ کتابخانه روستایی، ۶ کتابخانه هم مشارکتی هستند.

 

وی افزود: در حال حاضر بحث اهدا زمین سخت است اما دستگاههایی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی که در روستاها فضاهایی را دارند، می توانند با حفظ مالکیت، آنها را اهدا کنند تا در آنجا کتابخانه دایر کنیم.

 

حیدری گفت: از مشکلاتی که در استان داریم این است که خَیِر فرهنگی نداریم، شاید به خاطر این است که تبلیغات مناسبی در این خصوص نداریم و  باید هم در جبهه معیشت کار کنیم و خَیِر داشته باشیم و هم در جبهه فرهنگی تلاش کنیم.

 

وی یادآور شد: برگزاری کارگاههای آموزشی برای مدیران کارشناس فرهنگی دستگاههای مختلف در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ایجاد و گسترش تجهیز کتابخانه در مدارس کشور، برگزاری جشنواره کتاب کودک، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ستادهای نماز جمعه سراسر کشور و تمامی مساجد باهمکاری ائمه جماعات و هیئت امنا مساجد، نظارت بر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و پایگاههای مقاومت بسیج، ایجاد فرصت مطالعه برای نمازگزاران، از برنامه های این نهاد است.

 

حیدری بیان کرد: جشنواره فرهنگی رضوی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی است که دو مقوله مهم بحث کتاب و کتابخوانی و دیگری سیره ائمه اطهار(ع) را ترویج می کند.

 

وی افزود: پیشنهاد دارم در هر جلسه از فرهنگ عمومی یکی از اعضا یک یا چند کتاب را برای اعضا معرفی کنند، چرا که هر کدام از ما به این مطالعات نیاز داریم.   

 

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان ایلام ابراز کرد: پویشی را به عنوان پویش اهدای کتاب از طرف مسئولین به کتابخانه ها داریم که انتظار می رود مسئولین در این زمینه با ما همکاری کنند.

کد خبر 1088299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha