جبهه فرهنگی انقلاب و مساجد  باعث شده صدها سمن جوانانه شکل بگیرد

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: جبهه فرهنگی انقلاب، گروه‌های جهادی، بدنه هنر، فعالان رسانه‌ای، استارت‌آپ‌ها، خیریه‌ها، مساجد و NGOها باعث شده صدها سمن جوانانه شکل بگیرد که همراه با آرمان‌های انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سید حمید سجادی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه (3شهریور)مجلس شورای اسلامی ، گفت: وزارت ورزش و جوانان در سال های اخیر از متن به حاشیه رفته است، باید با نگاهی فرابخشی به تعامل گسترده با دیگر نهادهای حاکمیتی بپردازیم که در این راستا بیانیه گام  دوم فصل جدیدی است و ما را به ساخت ایرانی جدید نوید می‌دهد.وزارت ورزش باید نقش ستادی و تعاملی داشته باشد و استعداد جوانان را پرورش داده و در آنها شکوفایی ایجاد کند، همچنین چنانچه جوانان موتور پیشران کشور هستند، وزارت ورزش و جوانان نیز به عنوان پیشران دولت خواهد بود.

وزیر پیشنهادی ورزش وجوانان با بیان اینکهبسیاری از مولفه های امروز و حرکت های اجتماعی از ورزش تأثیر می‌گیرد اظهار کرد: ورزش ،روحیه پهلوانی و مروت را در جامعه بازآفرینی کرده و منشأ مساوات خواهد بود. همچنین روح تعاون و همبستگی اجتماعی را تقویت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ما قصد داریم ظرفیت بالقوه ورزش را برای ایثار اجتماعی به فعلیت برسانیم تاکید کرد: معقتدیم رویش‌های انقلاب اسلامی صدها برابر ریزش آن بوده، تأکید کرد: بخش مهمی از بدنه وزارتخانه باید متعلق به جوانان باشد و جریان‌های خودجوش آنها را حمایت کند لذا آمده‌ایم تا تحول را با کمک شما رقم بزنیم و رأی شما شجاعت و حرکت ما را دو چندان می‌کند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ما وزارتخانه را قرارگاه مسائل جوانان و پایگاه ایجاد امید آنها  خواهیم کرد،گفت:  ما نیازهای جوانان را برطرف  و استعداد انها  را شکوفا می‌کنیم که این مسئله  نیازمند تعامل با همه دستگاه‌ها است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: جبهه فرهنگی انقلاب، گروه‌های جهادی، بدنه هنر، فعالان رسانه‌ای، استارت‌آپ‌ها، خیریه‌ها، مساجد و NGOها باعث شده صدها سمن جوانانه شکل بگیرد که همراه با آرمان‌های انقلاب هستند.

سجادی گفت: بنده هم با درد در ورزش آشنا هستم هم با درمان؛ وقتی در میادین مختلف شرکت می کردم می دیدم که ورزشکار سایر کشورها توسط یک تیم کامل اعم از مربی، بدنساز، ماساژور و ... حمایت می شوند لذا در صورت حضور در وزارت ورزش اجازه نمی دهم ورزشکاران من در میادین بین المللی غریب باشند.

وی با بیان اینکه عدالت در ورزش جزو اصول غیرقابل انکار است، افزود: نمی شود بسیاری از استعدادهای ما در اقصی نقاط کشور بمانند و ما حرف از عدالت بزنیم، نمی توانیم شاهد باشیم برخی از استان ها و شهرها تیم ورزشی نداشته باشند. امروز از ورزش در دنیا به عنوان ابزاری برای افزایش شور، نشاط و انسجام یاد می شود لذا داشتن تیم ورزشی در میادین مختلف اثر فوق العاده ای در مناطق کم برخوردار دارد این یعنی عدالت و برخورداری؛ افزایش سرانه ورزش نیز یکی از موضوعات مهم بوده که در دستورکار است چرا که برای جمهوری اسلامی شایسته نیست از استاندارد سرانه ورزشی 3 متری در دنیا کمتر از یک متر داشته باشیم. ما علاقمندیم که در ایران این مهم رخ داده و شاهد پیشرفت ها در کشور باشیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان اینکه 6 هزار مکان ورزشکاری به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است،گفت: تمامی باشگاه داران و سرمایه گذاران ورزشی چشم و امیدشان به ما بوده تا برایشان کاری انجام دهیم، همچنین 4 هزار مکان ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد و از این تعداد هزار و 234 پروژه ناتمام و 228 پروژه در مناطق محروم و کم برخوردار و 17 مکان ورزشی با پیشرفت بالای 90 درصد وجود دارد که با همکاری شما نمایندگان تلاش می کنیم سریعا به اتمام برسانیم.

وی در پاسخ به انتقاد برخی نمایندگان مبنی بر نداشتن سابقه ایثارگری، بیان کرد: بنده 9 سال با فرزندان شهدا و ایثارگران در بنیاد شهید رایگان کار کردم، آیا این سابقه انقلابی گری نیست؟ مدت ها برنامه های ورزشی حرم تا حرم را اجرا کردم، آیا این فعالیت ها انقلابی گری و فرهنگی نیست.

سجادی گفت: در حوزه بانوان قول می دهم برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران این حوزه مستقل و خودکفا باشد و این امر در همه امور مربوط به ورزش بانوان که نیاز باشد محقق می‌شود.قول داده ام اگر وزیر شوم طرح آمایش سرزمین در حوزه ساخت و ساز را طی مدت 3 ماه تدوین کنم؛ با توجه به اینکه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت جهادی داشته‌ام تلاش خواهیم کرد محرومیت زدایی در مناطق مختلف را محقق و روند ساخت و سازها را بر اساس برنامه پیش ببریم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: در حوزه جوانان قرار شد قرارگاه یا هیأت امنا و شورای مشورتی تشکیل دهیم که این شورا متشکل از جوانان نخبه، دغدغه مند و همسو با گام دوم انقلاب خواهد بود. به آقای رئیسی نیز گفته‌ام اجازه دهید سطح این معاونت با دیگر معاونت‌های وزارتخانه متفاوت باشد و ارتقاء یابد بنابراین برای رفع دغدغه جوانان، با مشورت ایشان و شورای مشورتی اقدام خواهیم کرد.

سجادی در خصوص طرح برخی از مسائل از سوی نمایندگان گفت: برخی عنوان کردند که شما در انتخابات دو میدانی شرکت کرده و رأی نیاورده‌اید، طی 8 سال گذشته در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده‌ام؛ در سال 81 الی 82 که در سطح وزارت ورزش نیز مسئولیتی نداشتم در انتخابات این رشته شرکت کردم که فقط 7 رأی آوردم و بزرگان دیگری موفق شدند.برخی در خصوص زندگی لاکچری گفتند، زندگی من معلمی، هیأت علمی و بسیار ساده است، در خصوص مدیریت بولینگ و بیلیارد نیز باید بگویم در این حوزه کاری نداشته‌ام. همچنین برخی از مدیریت باشگاه سوارکاری می گویند که اینطور نیست، یکی از دوستانم درخواست کرد به صورت افتخاری و اسمی در جلسات هیأت مدیره آنجا شرکت کنم که آیا چنین موضوعی جرم است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه داد: در خصوص مباحث مربوط به ایران مال باید بگویم بنده مشاور ورزشی، سلامت و پزشکی مجموعه اقتصادی غیردولتی و خصوصی هستم که ایران مال یکی از جاهایی است که اپراتوری و بهره برداری آن به عهده آنجا است؛ زمانی که کشور نیاز به 3 هزار تخت برای دوران نقاهت بیماران کرونایی داشت مثل شیر ایستادم و کار کردم؛ بنده قرارداد مشاوره دارم و همواره توانستیم مراکز واکسیناسیون احداث کنیم تا به مردم خدمت برسانیم.

کد خبر 1088324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha