هجمه تغییر کاربری در گیلان/  طرح هادی در ۵۰ درصد روستاهای استان اجرایی شد

اکبرزاده از تهدید و خطر هجمه های تغییر کاربری اراضی باغی و کشاورزی خبر داد و گفت : پنج هزار تقاضای تغییر کاربری در استان شده است.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد اکبرزاده» امروز ( چهارشنبه، ۳ شهریور ) در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت و تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه بنیاد مسکن گیلان اظهار داشت: خبرنگاران با قلم شیوایشان با انتقال مشکلات، زمینه حل معضل و توسعه جامعه را فراهم می کنند.


 
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای اجرای طرح هادی در گیلان اختصاص یافته که این تخصیص نسبت به سال گذشته ۲ و نیم برابر افزایش داشته است اذعان کرد: محرومیت زدایی و ارتقا زیرساخت‌ها و همچنین صدور اسناد روستایی از جمله برنامه‌هایی است که این بنیاد دنبال می کند.

 



وی ادامه داد: در گیلان ۴۱ درصد جمعیت در روستا زندگی می کنند و این آمار در کشور بیش از ۳۰ درصد است.

 



مدیر کل بنیاد مسکن گیلان به معضل و هجمه تغییر کاربری های زمین های کشاورزی و روستایی در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه مراجعات و تقاضای تغییر کاربری در استان رو به افزایش است، پنج هزار درخواست تغییر کاربری به بنیاد داده شده است.

 



وی با بیان اینکه گیلان از لحاظ سازه های مقاوم سازی رتبه دوم کشوری را داراست ادامه داد: گیلان از لحاظ شاخص بازنگری طرح هادی دارای میانگین ۴۹ درصدی است و این شاخص در کشور ۵۸ درصد است.

 

اکبرزاده اظهار داشت: هر سال شاهد تقاضای ۲۰ درصد تغییر کاربری اراضی و باغی هستیم که این مهمترین معضل شمرده شده و گیلان در محاصره جمعیت دیگر استان ها قرار گرفته است.

 


مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با تاکید بر اینکه حل این معضل مشارکت ملی را می طلبد افزود: بی تفاوتی در این حوزه امنیت قضایی و اجتماعی استان را با خطر جدی مواجه می کند.

 


وی به تسهیلات مسکن مهر اشاره و اظهار داشت: پیش بینی می شود این تسهیلات که در حال حاضر یکصد میلیون تومان است در طرح جهش تولید مسکن به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.‌

 


اکبر زاده با اشاره به اینکه ۹۸ درصد روستاهای گیلان دارای طرح هادی هستند، اضافه کرد: تا کنون یک هزار و ۸۰۰ مسکن مهر در استان به بهره برداری رسیده است.‌

 

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه ۵۰ درصد طرح هادی در روستاهای استان اجرایی شده است تصریح کرد: استان گیلان دارای ۲ هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است که در هزار و۱۰۰روستا از این مجموع طرح هادی اجرا شده است.

کد خبر 1088345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha