۸۰ پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در مریوان  صادر شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مریوان گفت: ۸۰ پروانه تولید انفرادی در دو ماهه تابستان سال ۱۴۰۰ در این شهرستان تمدید و صادر شد.

فریاد حدادیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مریوان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: علیرغم مشکلات، محدویت‌ها و ضرر و زیان‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا هنوز تعدادی از کارگاههای تولید انفرادی در این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت دارند.

 

 

وی بیان کرد: در همین راستا این اداره اقدام به انجام بازدیدهای نظارتی از این کارگاهها کرد و توانست طی دو ماه از تابستان سال جاری ۸۰ پروانه را صادر و یا تمدید نماید.

 

 

حدادیان افزود: محدویت‌های تولید و فروش تولیدات صنعتگران صنایع دستی که به دلیل شیوع ویروس کرونا گریبانگیر این بخش شده موجب ایجاد خسارت‌های مالی زیادی به صنایع دستی شهرستان مریوان شده است.

 

 

وی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال‌جاری حمایت‌های مالی در قالب تسهیلات بانکی کم‌بهره و... از این قشر را با همکاری دستگاههای اجرایی و بانک‌های عامل را اجرایی نماییم.

 

 

براساس اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیواندره نیز کارگاههای آموزش صنایع دستی در شهر زرینه با همکاری شورای اسلامی و انجمن‌های مردم نهاد این شهر زرینه برگزار شده است.

 

 

در این کارگاهها آموزش‌هایی همچون گلیم بافی، کلاش بافی، البسه محلی، منجوق بافی، ملیله‌دوزی به شرکت کنندگان در این کارگاهها آموزش داده خواهد شد.

 

 

این کارگاهها با رعایت پروتکلهای بهداشتی اجرا خواهد شد و در هرکارگاه حدود ۲۰ نفر شرکت خواهند کرد.

کد خبر 1088361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha