هیئت عشاق الکاظم (علیه السلام) در فضای مجازی برگزار شد

جلسه هیئت عشاق الکاظم (علیه السلام) در سومین روز از شهریورماه سال ۱۴۰۰ و شانزدهمین روز از ماه محرم، با پخش آیاتی از قرآن کریم ، زیارت عاشورا ، سخنرانی ، ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و برخی ادعیه دیگر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جلسه هیئت عشاق الکاظم (علیه السلام) در سومین روز از شهریورماه سال ۱۴۰۰ و شانزدهمین روز از ماه محرم، با پخش آیاتی از قرآن کریم ، زیارت عاشورا ، سخنرانی ، ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و برخی ادعیه دیگر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیاتی از سوره مبارکه «انفطار» با صدای استاد شهریار پرهیزگار پخش شد و ثواب آن به ساحت مقدس حضرت امام موسی کاظم علیه السلام تقدیم شد. این مراسم  با پخش بیانات مرحوم حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی رحمه الله علیه درباره ویژگی دنیا در بیان حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و حضرت داود علیه السلام ادامه یافت که در آن از قول آن حضرات گفته شد که «طالب دنیا مانند تشنه ای که آب شور می نوشد، اما از طلب آن سیر نمی شود.»
 

همچنین در ادامه سخنان حجت الاسلام والمسلمین رحمان غیاث که به صورت اختصاصی در اختیار برگزارکنندگان هیئت عشاق الکاظم قرار داده شده بود، پخش شد.
 

وی در ابتدا، اظهار کرد: انسان به طور طبیعی در طول زندگی خود با دیگر مخلوقات عالم ارتباط گسترده ای دارد اما هنر آن است که بتواند بر اساس رعایت چهارچوبی خاص از این ارتباطات بهره درستی ببرد که برای انجام این مهم اولین گام دست یافتن به شناختی صحیح از افراد، اشیاء و امور پیرامون از سوی وی است.
 

وی با بیان اینکه پی بردن به مهمترین ویژگی امور و مخلوقات پیرامون انسان، مهمترین موضوع در شناخت آن ها است، ادامه داد: مثلا یک معلم شاید ویژگی های مختلفی داشته باشد اما مهمترین ویژگی در نقش معلمی ، نحوه تدریسش است.
 این عالم دینی گفت: اصلی ترین ویژگی یک نماز نیز ارتباط با خدا است که ما برای دستیابی به آن باید به معنای جامع کلمه «طهارت» داشته باشیم و موانع بر سر راه ایجاد آن را دفع و رفع کنیم.

حجت الاسلام غیاث در ادامه به نحوه انس با قرآن اشاره کرد و گفت: در ارتباط با قرآن هم باید بدانیم که «هدایتگری» مهمترین ویژگی این کتاب الهی است که بنا بر گفته آیات الهی قرآن، این هدایت شامل حق جویان است یعنی کسانی که در راه رسیدن به حق از جهل و هوای نفس خود تبعیت نمی کنند.


بنابراین گزارش، پخش صلوات خاصه حضرت موسی بن جعفر و حضرت علی بن موسی الرضا علیهماالسلام و همچنین ذکر مصائب حضرت سیدالشهداء علیه السلام نیز از دیگر قسمت های مراسم امروز این هیئت بود.
 

قریب به سه سال است که به فضل خداوند متعال جمعی از علاقمندان حضرات معصومین علیهم السلام به صورت خودجوش و مردمی تلاش می کنند در آستانه مناسبت های مرتبط با امام موسی کاظم علیه السلام( ۲۰ ذی الحجه و ۲۵ رجب) اقداماتی را در راستای بزرگداشت ایام ولادت و شهادت آن حضرت انجام دهند.


از این رو در راستای توسعه اقدامات خود از ۲۴ ذی الحجه ۱۴۴۲ هیئت مجازی تحت عنوان عشاق الکاظم علیه السلام را در روزهای چهارشنبه به عنوان روز زیارتی آن حضرت در فضای مجازی  آغاز کردند.


پویش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی، تحت عنوان «آزاد شده آقا موسی بن جعفرم» ترویج سخنان و سیره آن امام همام در فضای مجازی و تلاش در جهت ایجاد شبکه ملی عشاق الکاظم از جمله برنامه های جاری و آتی این جریان معنوی است. در حال حاضر عمده محتواهای این هیئت مجازی به صورت آرشیوی است اما مجریان این هیئت در تلاش هستند محتوای جلسات آتی ان شاءالله از طریق ارتباط با قاریان گرامی، سخنرانان محترم و ذاکران ارجمند به صورت اختصاصی تامین شود.
امید است با عبور از فراگیری شیوع ویروس منحوس کرونا امکان برگزاری جلسات حضوری هیئت فراهم شود. علاوه بر بزرگداشت مناسبت های دینی و مذهبی پیش رو ، مهم ترین برنامه آتی این جریان دینی و فرهنگی برنامه ریزی برای بزرگداشت ایام شهادت امام موسی کاظم علیه السلام در ۲۵ رجب است. 

 

کد خبر 1088366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha