مراسم ویژه گرامیداشت روز جهانی‌جهانگردی در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: با توجه به اینکه کردستان جز ۵ استان منتخب برای برگزاری مراسم روز جهانی‌جهانگردی در کشور است این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه با برنامه‌های متنوع در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در جلسه برنامه‌ریزی برای روز جهانی گردشگری اظهار کرد: از پنجم تا ۱۲ مهرماه مقرر شده است تا  در ۵ استان منتخب کشور شامل، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، کرمان و فارس مراسم  ویژه برای گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در این استان‌ها برگزار شود.

 

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان و همچنین ثبت‌جهانی هورامان سعی بر آن خواهد بود تا با کمک بخش‌های خصوصی برنامه‌ریزی لازم را برای هرچه بهتر برگزاری برنامه ها و مراسم‌های این ایام انجام شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان عنوان کرد: باید با همراهی بخش‌های دولتی و خصوصی در صدد توسعه همکاری‌ها  با استان‌های همجوار به منظور جذب گردشگران بیشتر به استان و توسعه سایر بخش‌های صنعت گردشگری کردستان باشیم.

 

گویلیان گفت: برنامه‌های پیشنهادی برای این روز شامل، افتتاح مجتمع گردشگری زرتشت، مجتمع گردشگری سلامت دانژه، مجتمع گردشگری کانی، افتتاح برج پرنده‌نگری دریاچه زریبار مریوان، رونمایی، اجرای فم تور جاذبه‌های کمتر شناخته شده شهرستان‌های قروه، دهگلان و بیجار، دوره‌های آموزشی مجازی، برنامه‌های نمادین و فرهنگی با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد، تقدیر و تشکر از فعالین گردشگری، فرهنگی و رسانه‌ای استان‌های کردستان و کرمانشاه، اجرای حداقل یک برنامه شاخص در هر شهرستان و غیره است.

 

آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان نیز در این جلسه گفت: مهمترین هدف معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری استان تعامل با تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی به منظور توسعه صنعت گردشگری و هتلداری استان است.

 

وی افزود: به یاری خدا برنامه‌های تدوین شده برای گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در استان را با همکاری بخشهای خصوصی به بهترین شکل برگزار خواهیم کرد.

 

گفتنی است؛ در این جلسه عبدالحمید حمیدی رئیس جامعه هتلداران، فواد حسینی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، کاوه پدیدار رئیس انجمن صنفی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، سجادی رئیس جامعه اقامتگاههای بوم‌گردی، نوید زمانی نماینده موسسات آموزشی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای بهتر برگزار کردن برنامه ها و نحوه حضور در نمایشگاه بین المللی  گردشگری اکسپو دبی در سال جاری پرداختند.

کد خبر 1088391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha