قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۲۳ نفر افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه ۶ نفر از هم استانی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این بیماری ویروسی در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۲۳ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (۳ شهریور ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون ۵۸۷ بیمار در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که ۲۷۹ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۴۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون از مجموع مبتلایان به کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۹  هزار و ۶۸۱ نفر تاکنون بهبود یافته اند.
 
 
وی تصریح کرد: از مجموع ۷۳۸ تست پی سی آر گرفته شده ۳۰ درصد مثبت بوده که بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد، گچساران و مارگون بوده است.
 
 
یزدان پناه ادامه داد: همچنین از مجموع ۶۴۳ تست رپید گرفته شده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ درصد مثبت بوده که بیشتر این موارد مثبت مربوط به شهرستانهای بویراحمد، بهمئی و کهگیلویه بوده اند.
 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل شیوع گسترده بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شرکت مردم در تجمعات و عادی انگاری بیماری کرونا و همچنین شرکت در دورهمی‌هاست و در صورت ادامه همین روند، با بحران بیماری کرونا و افزایش روز افزون مبتلایان به این بیماری و همچنین سیر صعودی فوتی‌های کرونایی در استان مواجه خواهیم شد.
 
 
وی ضمن هشدار به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی، ادامه داد: مردم این استان هشدارها را جدی بگیرند و از شرکت در تجمعات، مراسم تشییع و تدفین اموات و همچنین رفتن به مکان‌های پر خطر مانند مراکز بهداشتی و درمانی، بازار و اماکن شلوغ بپرهیزند و حتماً دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی را رعایت کنند و ماسک بزنند تا از بیماری کرونا و ابتلا به این بیماری در امان بمانند.
 
 
یزدان پناه در خصوص بیماری «قارچ سیاه» در استان هم گفت: تاکنون بیماری «قارچ سیاه» در استان کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است.
کد خبر 1088398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha