حمایت از تولیدکنندگان باید واقعی و راهبردی باشد

دنیامالی حمایت جدی‌تر از بخش تولید به ویژه در سال مزین به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها را لازم و ضروری خواند و گفت: تولیدکننده ایرانی برای ادامه فعالیت خود با مشکلات و هزینه‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

«احمد دنیامالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حمایت جدی‌تر از بخش تولید به ویژه در سالی که توسط مقام معظم رهبری مزین به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها شده است را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر یک تولیدکننده ایرانی برای ادامه فعالیت خود مشکلات عدیده‌ای داشته و با هزینه‌های بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

 

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس برخی از مشکلات و موانعی که در مسیر تولید وجود دارد و در کار تولیدکنندگان اختلال ایجاد می‌کند را برشمرد و عنوان کرد: مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده و ضریب استهلاک از جمله این چالش‌ها محسوب می‌شود که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام گیرد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس لزوم نوسازی ماشین‌آلات را هم از دیگر این موانع خواند و با بیان اینکه باید در این مورد هم به تولیدکنندگان کمک شود اعلام کرد و یادآور شد: تمام این مشکلات و چالش‌هایی که در مسیر تولید وجود دارد این در حالی است که ما تسهیلات 20 درصدی به تولیدکننده می‌دهیم اما در ادامه انتظار تولید داریم.

 

وی با تاکید بر اینکه پشتیباتی و حمایت از تولیدکننده داخلی باید واقعی و راهبردی باشد شرایط تحریم و وضعیتی که به علت آن برای کشورمان حادث شده است را هم متذکر شد و اضافه کرد: کشورمان به جهت تحریم‌های دشمن در شرایط ویژه‌ای قرار دارد بنابراین لازم است در همین راستا قوانین خاص برای اداره کشور در نظر گرفته و اعمال شود.

 

دنیامالی فراهم آوردن بستر و زمینه بهره‌مندی از توان تولید ملی را برای توسعه کشور لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه استفاده از توانمندی داخلی باید در دستور کار قرار گیرد خاطرنشان کرد: اشتغال از جمله چالش‌های کشور محسوب می‌شود که با تخصیص منابع کم‌بهره می‌توانیم این مشکل را در جامعه کاهش دهیم.
 

 

کد خبر 1088408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha