مسجد امام محمد باقر (ع) اندیمشک پشتیبان رزمندگان در دوران دفاع مقدس

مسجد امام محمد باقر (ع) کوی بهارستان اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس از پایگاه‌ها و مراکز فعال خدمت‌‌رسان به رزمندگان بوده که کارهایی مانند جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جبهه‌های حق علیه باطل را انجام می‌داد.

خبرگزاری شبستان _ اندیمشک: مسجد امام محمد باقر (ع) اندیمشک در سال ۱۳۶۰ در کوی بهارستان کلنگ‌زنی و در سال ۱۳۶۱ تاسیس شد. مساحت این مسجد ۸۵۰ متر مربع است و ۵۰۰ متر مربع آن را نیز صحن تشکیل می‌دهد.

 

مسجد امام محمد باقر (ع) اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس از پایگاه‌ها و مراکز فعال خدمت‌‌رسان به رزمندگان بوده که کارهایی مانند جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جبهه‌های حق علیه باطل را انجام می‌داد.

 

در زمان جنگ تحمیلی، شهیدان «عابدین عبدولی» و «علی قاسم عبدولی» از اهالی محله بودند که در مسجد امام محمد باقر (ع) اندیمشک فعالیت‌های مربوط به جبهه را مدیریت می‌کردند.

 

در ادامه یکی از اعضای هیئت امنای مسجد امام محمد باقر (ع) کوی بهارستان اندیمشک طی گفت‌وگویی، اقدامات و فعالیت‌های این مسجد را تشریح می‌کند.

 

عضو هیئت امنای مسجد امام محمد باقر (ع) اندیمشک در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی تبلیغی در این مسجد فعال هستند اظهار می‌کند: فعالیت‌های این مسجد در زمینه خدمت‌رسانی به رزمندگان تا پایان جنگ تحمیلی به صورت مستمر ادامه داشتند و پس از آن نیز، بسیاری از فعالیت‌ها به سمت کارهای فرهنگی، جهادی و محرومیت‌زدایی ادامه پیدا کردند.

 

«محمد نظریان‌سلسله» به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های مسجد امام محمد باقر (ع) اندیمشک می‌پردازد و می‌افزاید: کلاس‌های آموزش قرآن، احکام، مداحی، کمک درسی، خوشنویسی و همچنین نشست‌های بصیرتی، اعتقادی و روشنگری و حلقات صالحین به صورت مستمر برگزار می‌شود.

 

وی اذعان می‌کند: فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلفی همچون فوتبال، پینگ‌پنگ، فوتبال دستی، بازی‌های بومی محلی، کشتی و دوچرخه‌سواری در میان نوجوانان و جوانان محله انجام شده است.

 

عضو هیئت امنای مسجد امام محمد باقر (ع) اندیمشک تصریح می‌کند: در سیل سال ۱۳۹۸ که در استان‌های لرستان و خوزستان به وقوع پیوست، مسجد امام محمد باقر (ع) اندیمشک اقدام به جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی مانند پتو، لوازم گرمایشی و اقلام خوراکی از جمله آب معدنی و نان به مناطق سیل‌زده کرد.

 

وی عنوان می‌کند: این مسجد پس از شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال ۱۳۹۸ به انجام اقدامات پیشگیرانه پرداخت، گندزدایی و ضدعفونی محله را انجام داد و ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده را میان اهالی محله توزیع کرد‌.

 

نظریان‌سلسله بیان می‌کند: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و همچنین تعطیلی بسیاری از گروه‌های مختلف شغلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی در راستای رزمایش کمک مومنانه میان نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا صورت گرفت.

 

وی ادامه می‌دهد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با انجام اقداماتی در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی توسط مسجد امام محمد باقر (ع) اندیمشک، شاهد تغییر و رشد چشمگیر، مثبت و قابل‌توجهی در سطح منطقه کوی بهارستان بوده‌ایم.

 

عضو هیئت امنای مسجد امام محمد باقر (ع) اندیمشک با اشاره به اینکه مسئولان مربوطه تا کنون حضور موثری در مسجد و محله برای رفع مشکلات نداشته‌اند اضافه می‌کند: ضرورت دارد مساجد به عنوان محور کارهای فرهنگی و جهادی قرار گیرند تا بتوانند به راحتی مطالبات و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند.

 

وی یاد آور می‌شود: اداره اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی اندیمشک باید نسبت به تجهیز مسجد امام محمد باقر (ع) توجه بیشتری داشته باشند تا ایجاد یک محله اسلامی صورت گیرد.

 

کد خبر 1088453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha