اقتصاد در دست مردم باشد نه عده ای بی درد

آیت الله عبادی با بیان اینکه اقتصاد در دیدگاه دین اسلام مانند خون در بدن است، گفت: در سایه دولت انقلابی برابر نظام جمهوری اسلامی باید اقتصاد دست مردم باشد و با اقتصاد می توانیم سرپا بایستیم و ثروت نباید در دست عده ای بی درد قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (4 شهریور) در دیدار با اعضای سازمان بسیج اصناف خراسان جنوبی ضمن بزرگداشت هفته دولت اظهار داشت: دولت جدید کار خود را از امروز آغاز کرد و در حالی که شب گذشته تعیین شده بودن امروز گزارش کار ارائه می کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم در آینده دولت و مردم یکی شوند، افزود: نظام جمهوری اسلامی همین است و مردم هستند که دولت را انتخاب می کنند و دولت به عنوان خدمت گزار به مردم باید با اخلاص خدمت کند.

 

وی با اشاره به افراط و تفریط اقتصاد شرق و لیبرال دموکراسی غرب گفت: این نظام ها از مردم جدا هستند و اقتصاد شرق صرفا دولتی است و اقتصاد غرب نیز بر عهده عده ای سرمایه دار قرار دارد و دولتشان نیز مجری منویات سرمایه داران هستند.

 

آیت الله عبادی در ادامه بیان کرد: در غرب، دولتی در کار نیست بلکه دست نشانده های سرمایه داران هستند که اقدام به نوکری می کنند و هر نوع فشاری به مردم وارد می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: سیستم لیبرال دموکراسی غرب بعد از فروپاشی شوروی مدعی بود که تاریخ به پایان رسیده است و به هیچ کس و هیچ جریان و گروهی فرصت تحرک نمی دهند اما به برکت انقلاب اسلامی و ایجاد فرصت های غیرمستقیم این ادعاهای واهی غرب به زمین خورد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز برای رسیدن به شرایط بهتر باید به نظام جمهوری اسلامی باز گردیم، افزود: طی چند سال اخیر هر دولتی با یک سلیقه متفاوت به روی کارآمد و باعث شد تا درجا بزنیم اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون یک دولت جوان، متحرک و پویا و انقلابی به روی کار آمده است.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه مردم ایران اسلامی حرام خور نیستند، ادامه داد: اما به خاطر نفوذ بیگانگان و ایجاد فشارهای اقتصادی، پول های نجومی و اختلاس باعث به هم ریختن همه چیز در کشور شدند و مردم را از دین دور کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در سایه دولت انقلابی برابر نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باید اقتصاد دست مردم باشد و کسانی که می خواستند اشراف سازی کنند پی کارشان رفته اند.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد در دیدگاه دین اسلام مانند خون در بدن است، ادامه داد: به این معنا که با آن می توانیم سرپا بایستیم و ثروت نباید در دست عده ای بی درد قرار بگیرد و دولت جدید بر اساس عدالت به نفع مردم حرکت خواهد کرد.

 

آیت الله عبادی در ادامه گفت: مردم ایران اسلامی به دنبال تجارت حلال هستند و به سمت اصنافی می روند که برای مردم و خدا کار کنند و به دنبال حل مشکلات جامعه هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جایگاه بازار در نظام اسلامی بسیار خاص است، افزود: برخی افراد به دنبال این بودند تا بازار را به هم بریزند و سلب اعتماد کنند و نتوانستند موفق شوند.

 

وی در خصوص سند توسعه هفتم گفت: زوایای آن به صورت دقیق کارشناسی شود و به موقع با رعایت منافع مردم این طرح را اطلاع رسانی کنید و مردم را از این نگرانی ها نجات دهید و بدانید که مردم در مشکلات بسیار ایستادگی کردند و مردم از ما عمل می خواهند.

 

آیت الله عبادی در پایان بیان کرد: امروز احساس می شود که موانع موجود بر سر راه پیاده کردن اقتصاد اسلامی در حال جمع شدن است؛ امیدواریم کارها به خوبی انجام شود و مردم پاداش رای دادن خود را بگیرند.

 

 

 

کد خبر 1088478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha