معرفی ۴۰  طرح سرمایه گذاری اولویت‌دار در بخش کشاورزی خراسان جنوبی

قوسی گفت: براساس مصوبات ستاد توسعه خاوران تاکنون ۴۰ طرح اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان شناسایی و معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا قوسی» امروز (۴ شهریور) در پانزدهمین نشست ستاد توسعه خاوران اظهار کرد: براساس تصمیمات ستاد توسعه خاوران مقرر شد بر مبنای ظرفیت‌های هر شهرستان طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی  و با هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل کننده زنجیره‌های ارزش مشخص شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از شناسایی و معرفی  ۴۰ طرح اولویت‌دار سرمایه‌گذاری  در بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: از مجموع این طرح‌ها تاکنون برای ۱۱ طرح سرمایه‌گذار مشخص شده و هیچ گونه محدودیت یا مشکلی جز تخصیص تسهیلات برای اجرا وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد تاکنون هفت طرح متناسب با اعتباری که به استان ابلاغ شده است، برای دریافت تسهیلات در سامانه سیتا ثبت‌نام کرده‌اند.

 

قوسی افزود: در مجموع برای ۶۰ درصد طرح‌ها به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا در مجتمع‌های دامداری، گلخانه‌ای یا در نواحی و شهرک‌های کشاورزی اجرا شود لذا درخصوص زمین یا محدودیت آب و خاک تعیین تکلیف شده‌اند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: تنها مشکل کنونی برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، موضوع تامین تسهیلات است.

 

وی یادآور شد: در مجموع تاکنون ۳۴ طرح در کتاب ستاد توسعه خاوران استان چاپ و تفاهم‌نامه درخصوص تولید علوفه هیدروپونیک نیز هفته گذشته مبادله شد.

 

قوس در ادامه خاطر نشان کرد: طرح شیر خشک در مجتمع کشت و صنعت بیدمشک سربیشه و بذر پنبه در شهرستان بشرویه آماده انعقاد تفاهم‌نامه است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی استانداردهای محصولات غذایی باید در دستور کار ویژه مرکز تحقیقات کشاورزی استان قرار گیرد، عنوان کرد: چون شاخص‌های خاصی در زمینه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی مانند زرشک و عناب نداریم و این به ضرر فراوری محصولات استان خواهد بود.

 

کد خبر 1088523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha