۱۱ پروژه صنعت و معدن در خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ زنی می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طی هفته دولت امسال، ۱۱ پروژه صنعتی و معدنی با هزینه ‌کرد ۶ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می ‌شود.

«عباس جرجانی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: طی هفته دولت در شهرستان‌های خوسف، طبس، سربیشه و نهبندان 9 طرح افتتاح و دو طرح نیز کلنگ زنی می شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از کلنگ زنی پروژه تولید اسلب سرامیکی و کاشی ساختمانی کفی پرسلانی لعاب دار در شهرستان خوسف با پیش بینی اعتبار 550 میلیارد تومان خبر داد و افزود: طی هفته دولت عملیات اجرایی واحد دانه بندی سنگ آهن چاه بلو در عشق آباد طبس با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریال آغاز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه خط دانه بندی منیزیت تگ‌ سیاه در شهرستان نهبندان با سرمایه گذاری 220 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی افتتاح می‌شود، افزود: همچنین طی این هفته در شهرستان طبس واحد دانه بندی سنگ آهن چاهبلو، واحد دانه بندی سنگ آهن روناک، واحد خردایش کائولن اشلانی، معدن سنگ آهن ذوالفقار، مجتمع فرآوری زغال سنگ فرو آلیاژتام و واحد کنسانتره آهن شرکت پاپک به بهره برداری می رسد.

 

جرجانی از افتتاح سه پروژه در شهرستان سربیشه نیز خبر داد و گفت: در مجموع با بهره‌برداری از پروژه‌های بخش صنعت و معدن استان زمینه اشتغال 360 نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه 38 روستا نیز از مزایای پروژه های بخش صنعت و معدن استان بهره مند می شوند، گفت: با بهره برداری از خط دانه بندی منیزیت تگ‌ سیاه در شهرستان نهبندان پنج روستا با جمعیت 200 نفر از مزایای آن برخوردار شده و زمینه اشتغال پایدار 30 نفر نیز فراهم می‌شود.

 

جرجانی اضافه کرد: با افتتاح واحد دانه ‌بندی معدن سنگ آهن روناک در عشق آباد طبس با اعتبار 20 میلیارد ریال توسط زمینه اشتغال 21 نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود، همچنین با افتتاح واحد خردایش کائولن اشلانی در دیهوک طبس با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریال زمینه اشتغال 10 نفر به صورت پایدار فراهم می‌شود.

 

وی در ادامه از افتتاح مجتمع فرآوری زغالسنگ شرکت فرو آلیاژتام طبس با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال و افتتاح طرح کنسانتره آهن شرکت پاپک پارسیان طبس با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال با اشتغالزایی 35 نفر خبر داد و گفت: معدن سنگ آهن ذوالفقار در روستای تپه طاق عشق آباد طبس با سرمایه گذاری 6 میلیارد و 630 میلیون ریال برای اشتغال 10 نفر طی هفته دولت به بهره برداری می رسد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: طی هفته دولت با افتتاح واحد استخراج رمز ارز در مود سربیشه با هزینه ‌کرد 118 میلیارد و 225 میلیون ریال زمینه اشتغال مستقیم پنج نفر فراهم می شود.

 

جرجانی از افتتاح طرح تولید بتن سیال معمولی در درح سربیشه با هزینه کرد 29 میلیارد و 400 میلیون ریال خبر داد و اضافه کرد: این طرح برای 22 نفر شغل ایجاد خواهد کرد، همچنین با افتتاح طرح استخراج منیزیت از معدن بیچه سربیشه با اعتبار 6 میلیارد و 958 میلیون ریال با ذخیره قطعی و استخراج اسمی سالانه 13 هزار و 700 تن زمینه اشتغال چهار نفر به صورت مستقیم فراهم کرده است.

 

وی در پایان گفت: در مجموع طی هفته دولت امسال، 11 پروژه صنعتی و معدنی با هزینه ‌کرد 6 هزار و 430 میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می ‌شود.

کد خبر 1088565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha