چهارمحال و بختیاری جزو ۱۰ استان نخست کشور در بروز شیوع کرونا است

شیرانی گفت: استان چهارمحال و بختیاری از چندین ماه گذشته تاکنون جزو ۱۰ استان نخست کشور در بروز شیوع ویروس کرونا است و این وضعیت منجر به افزایش تعداد بیماران شده است.

«مجید شیرانی» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۸۱ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد آزمایش ۵۴۸ نفر مثبت قطعی اعلام شده است که ۸۰ نفر بستری شدند و ۴۶۸ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از فوت ۱۴ بیمار دیگر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: بالاترین میزان فوتی استان در موج پنجم کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

 

شیرانی تصریح کرد: فوتی‌های استان ظرف یک ماه اخیر رشد قابل توجهی پیدا کرده است و در میان جانباختگان از هر رده سنی از جمله جوانان وجود دارد که هشدار جدی برای رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، مجموع فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در استان را یک هزار و ۳۶۸ مورد اعلام کرد و گفت: فوتی‌های استان از میانگین کشوری کمتر است.

 

شیرانی بیشترین نگرانی موجود در استان رعایت نکردن جدی دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و تصریح کرد: ناقلان بسیاری در سطح جامعه مراوده دارند که یا بیماری خود را انکار می‌کنند و یا اصل قرنطینه‌گی را رعایت نمی‌کنند و با برگزاری دورهمی و حضور در تجمعات بر شیوع بیش از پیش کرونا در استان منجر می‌شوند.

 

کد خبر 1088568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha