دعوت از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

انورزاده از مردم برای شرکت در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت به‌عمل آورد.

«رامش انورزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا با بیان‌اینکه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی آغاز شده است،اظهارکرد: فرصت شرکت در این جشنواره اول آبان سال جاری است.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا با اشاره به اینکه این جشنواره در ۲ بخش فردی و خانوادگی برگزار می‌شود، افزود: با توجه به ادامه روند شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، امسال نیز همچون سال گذشته، جشنواره در بستر الکترونیک و از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوان نهاد به آدرس www.samakpl.ir و اپلیکیشن موبایلی اجرا می‌شود.

 

وی با بیان‌اینکه در این دوره ۶ کتاب به عنوان منابع جشنواره در نظر گرفته شده است، تصریح‌کرد: کتاب‌های «زندگی امام رضا(ع) نوشته سید محمد مهاجران و «مجموعه ۱۴ معصوم امام زمان(عج)» نوشته زهرا عبدی در بخش کودک؛ ۲ کتاب «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان» نوشته غلامرضا حیدری ابهری و «ده قصه از امام زمان(عج)» اثر فریبا کلهر در بخش نوجوان و کتاب‌های «چشمه‌های بهشت، گزیده عیون اخبار الرضا(ع)» اثر محمدهادی زاهدی و «پرسش‌ها وپاسخ‌های دانشجویی مهدویت (دوران ظهور)» اثر رحیم کارگر در رده سنی جوان و بزرگسال از منابع این جشنواره است.

 

انورزاده گفت: علاقه‌مندان در رده سنی کودک (۴ تا ۱۲ سال ) می‌توانند در دو رشته؛ نقاشی و پویش کتابخوان، در رده سنی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) در ۶ رشته نقاشی، پویش کتابخوان، آزمون چهارگزینه‌ای، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم و قصه‌گویی و رده سنی جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) در ۶ رشته؛ پویش کتابخوان، آزمون چهارگزینه‌ای، شعرسرایی، داستان کوتاه (داستانک، دل‌نوشته و متن ادبی)، تولید آثار هنری و قصه گویی در این جشنواره شرکت کنند.

 

وی ادامه داد: این جشنواره می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، شناساندن فرهنگ رضوی و بهره‌مندی از سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) از طریق مطالعه سیره ایشان، دارای ارزش و اهمیت ویژه‌ای باشد.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا اضافه‌کرد: برگزاری هرساله‌ جشنواره کتابخوانی رضوی، با این هدف والا و به منظور آشنایی نسل جوان با شخصیت برجسته امام رضا(ع)، امری پسندیده و قابل تقدیر است.

 

انورزاده از عموم مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان شهرستان آستارا برای همراهی و مشارکت در این جشنواره دعوت به‌عمل آورد و ابراز امیدواری کرد با توجه به شیوع کرونا ویروس و تعطیلی کتابخانه‌های عمومی در ماه‌های گذشته و با توجه به فراهم بودن بستر اینترنتی برای شرکت در این جشنواره، ان‌شاء‌الله همه مردم بتوانند از برکات معنوی و معارف رضوی بهره‌مند شوند.

کد خبر 1088572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha