جایگاه ایران در اوپک مستحکم می‌شود

وزیر نفت تأمین سوخت زمستانی را مهمترین اولویت صنعت نفت در حال حاضر عنوان کرد و گفت: تلاشمان این است جایگاه ایران در اوپک مستحکم شود و بازارهایمان را پس بگیریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «جواد اوجی» در نخستین روز کاری خود، درباره مهمترین اولویت‌های این صنعت که در دستور کار قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مهمترین موضوعی که باید به‌صورت جدی دنبال شود ناترازی گاز و تامین سوخت زمستانی است که بسیار مهم است، امروز نخستین نشست شورای معاونان را خواهیم داشت و به‌زودی هم نشستی برای سوخت زمستانی با وزارت نیرو برگزار می‌کنیم.

وی، حفظ و نگهداشت تولید، ساماندهی سرمایه انسانی، فروش نفت و میعانات گازی، جلوگیری از خام فروشی و ورود به زنجیره صنایع تکمیلی را از اولویت‌های اصلی صنعت نفت دانست و گفت: به‌زودی با مدیران صنعت نفت نشست برگزار می‌شود و پس از ارزیابی و در صورت نیاز تحولات انجام خواهد شد.

اوجی درباره نشست پیش‌روی ائتلاف اوپک‌پلاس (تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت-اوپک) و طرح موضوع بازگشت نفت ایران به بازار در این نشست که هفته آینده برگزار می‌شود، اظهار کرد: تقاضای نفت در جهان با توجه به واکسیانسیون در حال افزایش است، بی‌شک یکی از برنامه‌های ما این است جایگاه ایران در اوپک مستحکم شود و بازارهایمان را پس بگیریم.  

وی خاطرنشان کرد: شناسایی بازارهای جدید برای نفت نیز یکی از کارهای اصلی‌ ما خواهد بود و ما آنچه حق جمهوری اسلامی ایران هست را پس خواهیم گرفت.

کد خبر 1088585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha