عمل به مبانی اهل بیت( ع) راه سعادت و تعالی انسان است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بر اساس احادیث نبوی، کشتی اهل بیت(ع) و عمل به مبانی ائمه اطهار(ع) وسیله سعادت و تعالی انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام سید علی علوی در آیین عزاداری و سوگواری خانه تاریخی آل یاسین کاشان گفت: عبارت زیبای «ما ملت امام حسینیم» شهید قاسم سلیمانی سیدالشهدای مدافعان حرم، جایگاه ویژه اهل بیت(ع) به عنوان کشتی نجات را تبیین کرده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بر اساس احادیث نبوی، کشتی اهل بیت(ع) و عمل به مبانی ائمه اطهار(ع) وسیله سعادت و تعالی انسان است به فرموده امام صادق(ع) با کشتی هدایتگری امام حسین(ع) می توان راه صدساله را به یک شبه پیمود، همان طور که کسانی مثل زهیر، وهب و حر با پیوستن به این کشتی  هدایت در تاریخ جاودانه شدند.

 

حجت الاسلام علوی افزود: بیشترین سهم هدایت گری در سلسله انبیاء و اوصیاء از آن امام حسین(ع) است و حرکت امام از منازل مدینه تا کربلا همگی در انگیزه این هدایتگری است.

 

این مبلغ دینی با اشاره به آیات سوره مبارکه فجر گفت: به بیان امام صادق(ع) سوره الحسین نام دیگر این سوره بوده و لیالی عشر نیز همان دهه اول محرم است که در آیه پایانی هم منظور از نفس مطمئنه همان وجود سیدالشهدا(ع) است.

 

علوی در پایان اتصال زمان، مکان و افراد با امام حسین(ع) را مایه جاودانگی و نورانیت معرفی و اذعان کرد: خاک تربت امام حسین(ع) در جریان این اتصال، تربتی می شود که شفای همه دردهاست، حال اگر جان و دلی با حسین(ع) پیوند بخورد چه جایگاه والایی پیدا می کند. 

 

چهارمین روز از آیین سوگواری و قرائت زیارت عاشورا در خانه تاریخی آل یاسین با  مدیحه سرایی و سخنرانی همراه با اجرای گروه سرود پرواز برگزار شد./

کد خبر 1088602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha