اولتیماتوم مجلس به وزارت بهداشت برای واردات ۱۲۰ میلیون دوز واکسن

محمدنژاد از تاکید ویژه و اولتیماتوم مجلس به وزارت بهداشت برای واردات ۱۲۰ میلیون دوز واکسن به داخل کشور ظرف دو ماه آینده خبر داد و گفت: مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ضمانت اجرایی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پرویز محمدنژاد» شامگاه پنج‌شنبه(4 شهریور) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: با توجه به اینکه درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انتخاب مناسبی نشده بود نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند اما دولت و رئیس‌جمهور در جلسات متعدد تعهد کردند که هر چه سریع‌تر نفر بعدی را اعلام کنند. 

 

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس کرونا را این روزها مسئله نخست کشور دانست و با بیان اینکه رئیس‌جمهور با قاطعیت برنامه اول خود را همین موضوع اعلام کرده است تصریح کرد: متاسفانه هر روز شاهد افزایش فوت شدگان ناشی از کرونا در کشور هستیم و کمیسیون بهداشت هم یک روز قبل گزارشی را در همین ارتباط به رئیس مجلس ارائه داد.

 

وی با تاکید بر اینکه گزارش فوق در نهایت به ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ارجاع داده می‌شود اضافه کرد: مجلس در بحث کرونا خیلی نمی‌تواند ورود کند و مصوباتی را داشته باشد زیرا این مصوبات آن چنان که باید نمی‌توانند لازم‌الاجرا باشند اما نمایندگان هر روز در قالب تذکرات به شدت این موضوع را پیگیری و رصد می‌کنند.

 

محمدنژاد از عدم وجود ضمانت اجرایی برای مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا سخن گفت و با اشاره به اینکه ورودی‌های شهرستان‌های گیلان هم‌اینک پرتردد است افزود: رئیس‌جمهور قبل تا به حال مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی نگرفت و این موضوع را هم ما نمایندگان بارها و بارها به اطلاع رساندیم و اعتراض کردیم.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس از اولتیماتوم مجلس به وزارت بهداشت برای واردات 120 میلیون دوز واکسن به داخل کشور در جلسه دیروزش خبر داد و اضافه کرد: این خواسته مجلس، خواسته‌ای منطقی و حرفه‌ای است اما متاسفانه در کمیته درمان ستاد ملی مقابله با کرونا تجدیدنظری در مورد مقابله با ویروس‌های جدیدی که شیوع پیدا می‌کند نمی‌شود.

 

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس تصویب چندین طرح توسط مجلس برای احیاء اقتصاد کشور که به دلیل شیوع کرونا آسیب‌های جدی دیده است را هم متذکر شد و ابراز داشت: در بحث تقویت وضعیت معیشتی جامعه هم مجلس ورود خوبی داشت و مصوبات زیادی را مصوب کرد که بخشی از آن‌ها توسط دولت اجرایی نشد.

 

وی با بیان اینکه حدود سه میلیارد متر مکعب سوخت جایگزین برای نیروگاه‌های کشور نیاز است و اگر تا آبان تامین نشود در ادامه سال با مشکل تامین گاز نیروگاه‌ها مواجه خواهیم شد افزود: همین الان 700 میلیون متر مکعی گاز برای واحدهای مسکونی نیاز داریم در حالی‌که میزان تولید ما تقریبا نزدیک به 850 میلیون متر مکعب است.

 

محمدنژاد تامین شدن سوخت جایگزین نیروگاه‌های کشور تا آبان ماه را لازم و ضروری اعلام کرد و با اشاره به اینکه امروز کمتر از 15 درصد این مخازن پر شده است اظهار داشت: بین وزارت نفت و وزارت نیرو تنازعی وجود دارد و وزارت نفت معتقد است نمی‌تواند به وزارت نیرو سوبسید بدهد به همین علت مجلس سعی دارد این موضوع را در قالب مصوبه قانونی کند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس مشکلات تامین آب در استان گیلان به ویژه مناطق شرقی استان و شهرستان لنگرود را هم متذکر شد و عنوان کرد: احیاء سریع‌تر آب‌بندان‌ها، تسطیح اراضی به منظور کاهش هدررفت آب زراعی، ساخت سدهای لاستیکی و مخزنی و مواردی نظیر این‌ها از جمله مسائلی است که انتظار داریم دولت به آن توجه ویژه‌تری داشته باشد.

 

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس نیاز منطقه اطاقور به احداث یک سد مخزنی و بتنی را هم مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه تعدادی از روستاهای منطقه از حیث آب شرب و آب زراعی مشکل دارند خاطرنشان  کرد: امروز کشاورزی برای کشاورزان به صرفه نیست و برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی باید در ابتدا این مشکل را حل و فصل کنیم.

 

کد خبر 1088649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha