دولت سیزدهم  دولت کار و خدمت جهادی باشد

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه دولت سیزدهم باید دولت کار و خدمت جهادی باشد، خواستار تنظیم و تدوین سریع تر برنامه جامع دولت تحول، چنانچه در روز معرفی کابینه وعده داده اند، شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار در خطبه های این هفته نماز چمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه شصت و ششم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که چقدر با شما مدارا کنم! همچون مدارا کردن با شتران تازه کار که از سنگینی بار، پشتشان مجروح می شود؟! و یا همچون جامه کهنه و فرسوده ای که هرگاه گوشه ای از آن را بدوزند از سویی دیگر پاره می شود؟! هر زمان گروهی از لشکریان شام به شما نزدیک می شوند، هر یک از شما در را به روی خود می بندد و همچون سوسمار در لانه خود می خزد و یا همانند کفتار که در خانه خویش پنهان شده، مخفی می گردد.

 

حجت الاسلام «شهاب الدین میهن پرست» یادآور شد: حضرت امام علی(ع) در ادامه این خطبه می فرمایند که به خدا سوگند! ذلیل آن کسی است که شما یاور او باشید، و آن کس که به وسیله شما به سوی دشمن تیراندازی کند، همچون کسی است که تیری بی پیکان و بدون پایه رها سازد، به خدا سوگند! جمعیت شما در میدان گاه های شهر و مجالس بزم زیاد است، ولی در سایه پرچم های میدان نبرد و عرصه رزم کم است، من به خوبی می دانم چه چیز شما را اصلاح می کند و کژی های شما را راست می نماید، ولی هرگز اصلاح شما را، با تباه ساختن خویش جایز نمی شمرم، خداوند صورت های شما را بر خاک مذلت بگذارد و بهره شما را (از حیات سعادتمندانه) نابود کند، شما آنگونه که باطل را می شناسید، نسبت به حق شناخت ندارید و آن چنان که در ابطال حق کوشا هستید، برای از میان بردن باطل اقدام نمی کنید؟

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت سیزدهم باید دولت کار و خدمت جهادی باشد، گفت: همه می دانیم که دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات متعدد است که معضلات اقتصادی و معیشتی در راس آن است، طبیعی است حل این مشکلات دیرینه و دیرپا، نیاز به اقدامات فوریتی، میان مدت و دراز مدت دارد. لازمه این کار التزام به چند نکته مهم از جمله تکمیل سريع حلقه  یاران همراه اعم از ترمیم کابینه و معرفی فوری جایگزین وزرایی که رای نیاورده اند، همچنین انتخاب معاونان و روسای دستگاه های مختلفی که حلقه مکمل هیئت دولت هستند، است.

 

امام جمعه چوار خواستار تنظیم و تدوین سریع تر برنامه جامع دولت تحول، چنانچه در روز معرفی کابینه وعده داده اند، شد و افزود: تقسیم کار مهندسی شده خصوصا در ستاد اقتصادی دولت با مدیریت معاون اول،  برنامه ریزی صد روزه برای کاهس محسوس مشكلاب کرونابی و معیشتی خصوصا کاستن از مشکلات مردم در تأمین کالاهای اساسی و حضور هدفمند و موثر و آرامش بخش و کارساز اعضای دولت در جمع نخبگان و متخصصان  و عموم مردم از جمله اموری است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: دولت سردهم باید دولت وفاق ملی باشد، در طول دوازده سال گذشته و با وقوع فتنه ۸۸ با بی بصیرتی خواص جامعه دچار شکاف های سیاسی و اجتماعی شده است، دوسال پایانی دولت دهم و هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم به این گسستها دامن زده است، رویکردهای امید بخش آیت الله رئیسی از ابتدای حصور در پاستور و سبک مواحه او با نخبگان و مردم این امید را پدید آورده است که رویکردهای جدید دوچندان تفویت شود.

 

امام جمعه شهر چوار بیان کرد: در این راستا لازم است که دولت و اعضای آن باید یکصدا و هماهنگ باشند، اختلاف نظرهای کارشناسی در جلسات کارشناسی باید انجام شود، اما آنچه که در جامعه مطرح می شود سیاست و برنامه روشن و شفاف در همه عرصه ها است، پیوست رسانه ای و اقناع هنرمندايه افکار عمومی و نخبگانی وظیفه مهم و راهبردی دیگر دولت است که فقدان یا کمبود آن، هزینه های زیادی را بر جامعه تحمیل می کند.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: بسته های برنامه ای اعلامی برای مردم باید منطقی و سنجیده و اثربخش دارای اهداف روشن و  قابلیت سنجش و ارزیابی داشته باشد،  دولت سیزدهم باید دولت متن و اصل باشد نه دولت حاشیه و فرع، این مهم مطالبه مردم و رهبر انقلاب است که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: امتداد هیئت دولت در انتخاب استانداران، فرمانداران و مدیران ارشد و مبانی تجلی خواهد یافت، افکار همگانی این است که دولت جوان حزب اللهی با سه شاخص جوان، انقلابی و کاربلد در رده های مختلف مدیریتی براساس شایسته سالاری و به دور از سهم خواهی های ستاد انتخاباتی و قومیتی باشد.

 

امام جمعه چوار افزود: دولت سیزدهم در تمام سطوح از بالا تا پایین باید نماد مسئولیت پذیری و نقدپذیری و سعه صدر انقلابی در مواجهه با مطالبات مردمی و انتقادات نخبگانی باشد، دولت سیزدهم و مدیران آن باید نماد شفافیت و صداقت باشد، پاسخگویی و در دسترس بودن به تناسب سطح مدیریت و گفت و گوی رودرو با مردم و در میان گذاشتن کامیابی ها و ناکامی ها بامردم، اقناع افکار عمومی را در پی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام میهن پرست با اشاره به پیام هاو پیامدهای حرکت هوشمندانه سبد مقاومت، یادآور شد: در سطح داخلی و بین مردم لبنان؛ این اقدام مشترک ایران و حزب الله، اثرات مطلوبی داشته و حواهد داشت،لبنانی ها، از همه طوایف و مذاهب  این اقدام حرب الله و ایران، موجی از نشاط و شادی و امید را ار نظر روحی و روانی در جامعه ی بحران زده لبنان  به وجود آورده است، مردم لبنان بار دیگر وعده صادق حزب الله و جبهه مقاومت را از یک سو و دروغگویی ها و خلف وعده های احزاب و جناح های وابسته به  غرب را بالعیان مشاهده کرده و ضمنا میزان صدق وعده ایران در حمایت از همپیمانانش را نیز نظاره گر هستند.

 

وی گفت: این اقدام مشترک ایران و مقاومت، موجب شکست انحصار شرکت های بزرگ وابسته به عربستان و امارات و عرب، خواهد شد و ظلم احتکار  آنها را کم اثر خواهد کرد، گفتنی است که در روزهای اخیر  ارتش و پلیس لبنان، انبارهای زیادی از سوخت احتکاری را کشف کرده اند که مربوط به حامیان سعدحریری و سمیر جعجع و دیگر احراب غربگرا بوده است، حزب الله با این اقدام، راهبرد نگاه به شرق و استفاده از ظرفیت های کشورهای اسلامی و شرق جهان را در لبنان که تمام معادلات خود را با اروپا و آمریکا گره رده، احیاء کرده و باب جدیدی را در آینده اقتصاد لبنان گشوده و درصورت  تداوم آن، لبنان را  ار وابستگی صرف به غرب  نجات خواهد داد.

 

 امام جمعه چوار ابراز کرد: درواقع این اقدام، دروازه ورود کشور های چون روسیه، چین و ... خواهد شد، این حرکت و سخنرانی سید مقاومت، موجب شد بسیاری از معادلاب گروه های غربگرا را برای تداوم انسداد سیاسی و اجتماعی برهم خورد و دست آنان برای فضاسازی ها و بهانه جویی ها، خالی کند، این اقدام در پی اقدامات قبلی ایران در فروش سوخت و سوخت رسانی به ونزوئلا و سوريه، باعث دلگرمی بیشتر گروه ها و جبهه مقاومت در منطقه و جهان خواهد شد و زمینه استحکام بیشتر این جبهه را پدید خواهد آورد.

 

وی تصریح کرد: سیدحسن نصرالله اکنون جبهه استکبار را در میدان یک بازی باخت- باخت قرار داده است، یعنی اگر دشمن بخواهد به نفتکش ها تعرض کند، علاوه بر اینکه پاسخ قاطع حزب الله را دریافت خواهد کرد در افکار عمومی جهانی نیز محکوم خواهد شد، اگر هم تحرکی نشان ندهد در نگاه افکار عمومی هیمنه پوشالی او بار دیگر خواهد شکست و سناریوهای تحریم هراسی، رنگ خواهد باخت.

 

حجت الاسلام میهن پرست خاطرنشان کرد:  هم مردم لبنان و منطقه و هم جهانیان خواهند دید حزب الله فراتر از یک سازمان مشروع نظامی و دفاعی یک نهاد عمومی اجتماعی و امدادی و فرهنگی است که با مهارت روزافزون خود، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و خواهد  کرد، در شرایطی که بن بست می نماید راههای برون رفت از انسداد و بن بست را فراروی مردم خود گشوده و به شکل یک نهاد ناجي جلوہ گر می شود.

 

کد خبر 1088652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha