مدیران دولت جدید باید نماد شفافیت و صداقت باشند

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: مدیران دولت جدید باید نماد شفافیت و صداقت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، در خطبه‌های امروز نماز جمعه دماوند طی سخنانی با اشاره به هشتم شهریور و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: ریشه اصلی آدم کُشی و نخبه کشی در ایران را باید در برنامه‌های بلند مدت آمریکا و رژیم صهیونیستی جستجو کرد.

وی با اشاره به تحولات افغانستان گفت: کسانی که به آمریکا دل بستند، عاقبت به خیر نشدند، غرب گرایان به سرنوشت نوکران آمریکا مانند محمدرضا پهلوی، حُسنی مبارک، بن علی، علی عبدالله صالح، قذافی و صدام نگاه کنند، که کجا رفتند، در افغانستان نیز پس از تصرف کابل از سوی طالبان افرادی که سال‌ها با آمریکا همکاری کرده بودند و از مجازات طالبان ترس زیادی داشتند، توقع داشتند، با حمایت آمریکا از افغانستان خارج شوند.

فتاح دماوندی ادامه داد: اما واشنگتن بر اساس ذات خبیث خود هزاران افغان را که سال‌ها به عنوان مترجم و کارمند به آمریکا خدمت کردند، را با سرنوشتی نامعلوم به حال خود رها کرده است.

وی به رأی پر قدرت مجلس به کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مجلس به جز یک نفر به مابقی افراد کابینه رأی اعتماد داد، دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات اقتصادی و معیشتی است، حل این معضلات زمان بر است، اما مردم منتظر اقدامات لازم حمایتی فوری، میان مدت و دراز مدت هستند.

فتاح دماوندی با بیان اینکه مردم حق دارند، گلایه و شکوه کنند، گفت: همکاران آقای رئیسی باید مسئولیت پذیر، نقدپذیر، صبور و پر تحمل باشند، مدیران دولت جدید باید نماد شفافیت و صداقت باشند، پاسخگویی و در دسترس بودن حق ملت است.

وی گام اول دولت را کنترل بازار، مهار تورم و جلوگیری از گران فروشی دانست و گفت: در دماوند نظارت بر قیمت‌ها ضعیف شده و مردم از گرانی بی منطق میوه و برخی اجناس به شدت گلایه مند هستند، قیمت نان بالا رفته، اما وزن آن پایین آمده است، چرا کسی پاسخگو نیست، برخی مغازه‌ها واقعاً بی رحمی و گران فروشی می‌کنند.

خطیب جمعه دماوند ادامه داد: قیمت میوه اگر چند درصد بیش از میدان میوه و تره بار باشد، منصفانه است، نهادهای نظارتی، مسئولین اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و نهادهای مرتبط بدانند، خطاب بنده با آن‌ها است، مردم از گرانی‌ها کله مندند.

وی گفت: اینکه یک فروشنده سود چند برابری بگیرد و به مردم ظلم کند، دیگر تقصیر آمریکا نیست، چرا با گران فروشان برخورد سخت و بازدارنده نمی‌شود، نظارت باید روزانه و دقیق باشد، در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، هر بلایی ممکن است، بر سر مردم وارد شود و پناهگاهی پیدا نخواهد شد.

کد خبر 1088706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha