مسئولین ما باید در مساجد و اجتماعات بیشتر حضور داشته باشند

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: مسئولین ما باید در مساجد و اجتماعات بیشتر حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، جلسه شورای اداری شهرستان فیروزکوه با حضور  امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرماندار و سایر مسئولین شهرستان در محل فرمانداری فیروزکوه برگزار شد.

حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه فیروزکوه در جلسه شورای اداری فیروزکوه گفت:انقلاب کردیم که حسینی زندگی کنیم و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم؛ شهدا عزیز راه را به ما نشان دادند، ما پیرو آن آقایی هستیم که وقتی قیام کرد فرمود "إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرُ بِسیرَةِ جَدّی و أبی".
وی افزود:‌ مسئولِ در تراز انقلاب باید حواس خود را جمع کند که بر چه صندلی تکیه کرده است؛ ما پیرو چنین مکتبی هستیم.درود و سلام خدا بر شهیدان رجایی و باهنر که الگوی همه دولت‌‌مردان ما هستند،انقلاب ما انقلابی نبود که پیرو نظام لیبرال غرب، شوروی و بلوک شرق و غرب باشد، ما پیرو مکتبی هستیم که در دنیا حرف برای گفتن دارد.
حجت الاسلام حیدری با تاکید بر تکیه مسئولین به توانمندی داخل اظهار داشت: ما از دستاورد‌های علمی دنیا و از تجربیات ارزشمند آنها استفاده میکنیم اما ما نه شرقی و نه غربی هستیم، بلکه پیرو یک مکتب انسان ساز هستیم، مسئولِ در تراز انقلاب باید بداند علاوه بر عوامل مادی در پیشرفت، یک عوامل معنوی هم داریم.

امام جمعه فیروزکوه بیان کرد:‌رسول خدا فرمودند حکومت باید با معنویت گره بخورد؛ اداره امور مردم باید از دل مسجد باشد؛ در نظام اسلامی باید به این مسائل توجه شود، آن مکانی که میتواند جمهوریت و اسلامیت را گرد هم آورد "مسجد" است؛ ما نقش مسجد را در جامعه خود کمرنگ کردیم، مسئولین ما باید در مساجد و اجتماعات بیشتر حضور داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه و نقش آن در نظام اسلامی گفت:‌ نمازجمعه فقط نماز عبادی نیست بلکه نماز عبادی و سیاسی است، اصلاً معنا ندارد که مسئول در نظام اسلامی در نمازجمعه شرکت نکند، ارتباط مسئولین با مردم باید در مسجد شکل بگیرد، اگر ما در یک منطقه‌ای مسجد نداشته باشیم در آنجا خلاء داریم، مشکل مردم فقط جاده، برق، آب و ... نیست، اگر جایی مسجد نداشتیم مسئول باید پیگیری کند.
حجت الاسلام حیدری در پایان گفت:‌ همه شما مسئولین توفیق دارید، در نظام اسلامی بر صندلی مسئولیت تکیه کردید و توفیق خدمت به مردم را دارید، حواس خود را جمع کنیم، ما باید هم به دنیا و هم به آخرت مردم توجه کنیم.

 

کد خبر 1088712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha