سالن اجتماعات علی‌شاه‌خان حیدری‌زادی در چرداول افتتاح شد

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، سالن اجتماعات علی‌شاه‌خان حیدری‌زادی در مجتمع فرهنگی هنری آیت الله هاشمی رفسنجانی شهر سرابله گشایش یافت‌.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سالن اجتماعات علی‌شاه‌خان حیدری‌زادی در مجتمع فرهنگی هنری آیت الله هاشمی رفسنجانی شهر سرابله به مناسبت هفته دولت و با حضور فتاحی معاون سیاسی استاندار، امام جمعه چرداول، خودآموز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، کریمیان فرماندار چرداول، خانواده زنده یاد حیدری‌زادی  و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی گشایش یافت‌.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در آیین گشایش این سالن با اشاره به اینکه این سالن با ظرفیت  ۲۶۰ صندلی و با بودجه‌ای  قریب به ۷ میلیارد ریال از محل منابع ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: در آینده نزدیک برنامه داریم از این سالن  پس از نصب تجهیزات پخش دیجیتال فیلم، به عنوان سینما هم  استفاده شود.

 

« عمران خودآموز» یادآور شد: این سالن به زودی میزبان همایش ها و برنامه های متنوعی در شهرستان چرداول خواهد بود و به همین منظور بود که ضرورت تجهیز و راه‌اندازی چنین مجموعه‌ای بیش از پیش احساس می شد.

 

وی ابراز کرد: زنده یاد علی‌شاه‌خان حیدری‌زادی شاعر مجموعه دار ئاسوو یکی از چهره های نام آشنای شعر کردی ایلامی است که سلامت زبان، سلاست گفتار، تنوع مضمون و صفا و صمیمیت و مهرجویی از شاخصه‌های این شاعر بود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  ابراز کرد:زنده‌یاد علی‌شاه‌خان حیدری‌زادی علاوه بر شاعر بودن، هنر خطاطی و نقاشی نیز داشته و بین مردم به عنوان فردی مصلح و خَیِر معروف بوده است.

 

گفتنی است همايش منطقه‌ای بزرگداشت زنده ياد علی‌شاه‌خان حيدری‌زادی شاعر كردی گوی ايلامی و از مفاخر فرهنگی اين استان در سال ۱۳۹۶ از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار شده است.

کد خبر 1088724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha