امتداد دولت در انتخاب استانداران و مدیران ارشد و میانی تجلی پیدا می کند

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه امتداد دولت در انتخاب استانداران، فرمانداران و مدیران ارشد و میانی خودش تجلی پیدا می کند گفت: کل دولت فقط وزرا نیستند بلکه سیستمی است که قرار است با آین دولت همکاری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان » در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۵ شهریور) با بیان اینکه در میانه هفته دولت و سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۶۰ هستیم گفت: این هفته را به تمام کارگزاران خدوم انقلابی و متعهد تبریک می گوییم.



امام جمعه سنگر افزود: آنچه که در شهادت این 2 شهید والامقام قابل ذکر است ویژگی هایی است که نشان از ساده زیستی و حضور در ببن مردم و خدمتگزاری متعهدانه است.



وی افزود: این ترورها نشان می‌دهد که دشمن هیچگاه خادمین این ملت و انقلاب را که خالصانه به مردم خدمت می کنند، تحمل نمی کنند، لذا با ترور شخص و ثانیا شخصیت این دو شهید گرانقدر و بزرگوار مردم را از نعمت داشتن آنان محروم کرد.



حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: دشمن با معیارهای دوگانه درباره مبارزه با تروریسم، کسانی را که چهره آنها از قتل و غارت و ترور سیاه است، پناه داد و دستان خود را به خون بشر آغشته کرده اند و جالب اینکه با وقاحت ملت های دیگر را به رعایت حقوق بشر توصیه می کنند.



وی در ادامه با تبریک روز پزشک که سپری شد، از همه مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا مشغول مجاهدت و فداکاری هستند تشکر و قدردانی کرد.



حجت الاسلام محمدیان از همه متصدیان و مسئولان نظام پزشکی بخاطر بی‌توجهی و کم توجهی به طب اسلامی و سنتی گلایه کرد و افزود: این عدم توجه در مدیریت کلان و گاهی ایجاد موانع برای طب اسلامی قابل قبول و مشروع نیست.



وی به کشور چین که جلودار مبارزه با این بیماری است اشاره و اذعان کرد: به ادعای مسئولین این کشور که می گویند حدود ۹۰ درصد جلوگیری از این ویروس به سبب استفاده از طب سنتی بود.



حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: خداوند تبارک این همه گیاهان را در اختیار بشریت قرار داد تا از آنها نفی ببرد و امراض و بیماری های مختلف را به وسیله آنها درمان کند.


وی با تاکید بر اینکه قرن ها که طب غربی نبود مردم با همین طب سنتی_ اسلامی خودشان را مداوا می کردند گفت: برخی از مافیای داروها و کارخانجات در این قضیه ویروس کرونا به روند درمان لطمه زده است، گویا از ادامه روند این بیماری بهره می برند چون خودشان ترویج می کنند.



امام جمعه سنگر خواستار توجه جدی وزیر جدید بهداشت و درمان به مقوله طب سنتی اسلامی شد و بیان کرد: با همین طب غربی و ادعاهای خودشان در درمان حدود 102هزار نفر کشته شده اند، حال پیشنهاد می شود که دو بیمارستان هم در اختیار اطبا طب سنتی و اسلامی قرار بگیرید، حکیم هایی که کشورهای دیگر هم آنان را دعوت می کنند و برای آنان جاه و مقام قائل هستند و از تجربیات آنها بهره مند می شوند اما در کشور ما آنها را به دادگاه می کشند.



وی اضافه کرد: نگاه مادی هم اینگونه است که به شما نیز قائل به تجربه هستید پس به این حکما نیز فرصت بدهید تا تجربه کنند و ببینید که کشته های بیمارستان ها با طب غربی بیشتر است یا بیمارستان های طب سنتی.



حجت الاسلام محمدیان گفت: صدای طبیبان طب سنتی و دغدغه های آنان را بشنوید و در نظر بگیرید تا فردا پشیمان نشوید و در این امر لجاجت نکنید بلکه صداقت خود را این امر نشان دهید.

 


وی در ادامه به مشخص شدن کابینه دولت جدید اشاره و از مجلس در تسریع روند تشکیل کابینه دولت تقدیر کرد و با بیان اینکه در کنار تشکر باید از مجلسی که مدعی انقلابی‌گری است به دلبل عدم شفافیت در آرا گلایه کرد.



حجت الاسلام محمدیان گفت: با شعار شفافیت از مردم رای گرفتند، یکی از دغدغه‌های مردم که به نفع نظام است شفافیت آرای نمایندگان مجلس است.



وی اظهار کرد: مردم حق دارند بدانند ک موضع گیری ها، نظرها و رای نماینده ای که به مجلس میرسد، چیست،  این از حقوق مردم است و جای تاسف است که در امریکا و کشورهای غربی که نسبت به آنها انتقاد داریم رای آنها شفاف است اما در مجلس شورای جمهوری اسلامی ما ببینیم که بیشتر به دنبال عدم شفافیت هستند.



وی تصریح کرد: با مشخص شدن وزرا باید متذکر شویم که امتداد در دولت انتخاب استانداران، فرمانداران و مدیران ارشد و میانی خودش تجلی پیدا می کند و گرنه کل دولت فقط همین وزرا نیستند، بلکه آن سیستم و بدنه ای است که قرار است با این دولت همکاری کنند.

 


وی اظهار کرد: از این دولت که شعار تحول، تغییر و فساد سیزی داشت انتظار می رود از نیروهای کاربلد، متخصص و متعهد و به فرمایش مقام معظم رهبری «جوانان مومن انقلابی»، به دور از هرگونه سهم خواهی های قومی و منطقه‌ای که هیچ شرعیت و حقانیتی پشت آن نیست بر اساس شایسته سالاری انتخاب شوند و بعد از ۴۲ سال دیگر شعار نباشد و به آن جامعه عمل بپوشانند.



حجت الاسلام محمدیان افزود: دولت باید نیروهای فساد ستیز، پرتلاش و پاکدست انتخاب کنند و این تعطیلی و بی تحرکی ها را با تلاش مضاعف به آبادانی و رفع مشکلات مردم تبدیل کنند.

 

وی با بیان اینکه برای این انقلاب خون های زیادی ریخته شده است اما متاسفانه بعضی از اشخاص و افراد لطمه فراوانی به این نظام وارد کرده‌اند و به این انقلاب و آرمان‌های آن خیانت کرده اند با ابراز امیدواری به اینکه مبارزه با فساد به صورت جدی و بدون مصامحه در دستور کار مقام های قضایی و اجرایی کشور باشد در خصوص مسئله فیلم های منتشر شده های از زندان اوین بیان کرد: برخی از این زندانیان ممکن است زندانیان امنیتی همچون داعش تا اراذل و اوباشی باشند که هیچ رحمی ندارند و در خود زندان هم درگیری هایی ایجاد می کنند اما باید هر چه بیشتر این صحنه ها و اتفاق ها در زندان های ما کم شود.



وی خاطرنشان کرد: البته رئیس قوه قضاییه دستور پیگیری دادند و اما استعفای بعضی از این مسببان امر می تواند جواب قانع کننده ای به افکار عمومی باشد.

کد خبر 1088725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha