دولت جدید باید دولت وفاق ملی باشد

امام جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه دولت باید دولت وفاق ملی باشد، گفت: دولت مردان باید یک صدا و هماهنگ باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (5 شهریور ماه) در خطبه های نماز جمعه با موضوع تقوا و مکافات اعمال به توصیه امام علی (ع) در خطبه متقین به همام اشاره و اظهار کرد: «در برابر خداوند، باتقوا و نیکوکار باش که خداوند با کسانی است که متقی و نیکوکار باشند».

 

امام جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه یکی از سنت ها و قوانین قطعی آفرینش مسئله مکافات عمل است، به آثار فردی، اجتماعی، معنوی و اخروی اعمال نیک و بد از منظر قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم السلام اشاره کرد و ادامه داد: «هر مصیبتی به شما رسد به خاطر اعمال است، (گندم از گندم بروید، جو زجو) امام علی (ع) فرمودند: «هر مصیبت و بلایی که بر مومن نازل می شود، رحمت و امتحان و برای گناهکاران تادیب و بیدارباش است».

وی در خطبه سیاسی نماز به استعفای بعضی از اعضای شورای اسلامی شهر پاتاوه اشاره کرد و گفت: طی دو نوبت با دعوت از اعضا در دفتر و بیش از چندین ساعت وقت گذاشتم و از نظر قرآن مجید، آیات و روایات و قانون وظایف آنان را تذکر دادم، اما متاسفانه بعضی از اعضای شورا فقط به دنبال مطامع و منافع شخصی، مالی و حب مقام هستند، لذا به فکر مردم نیستند.

 

حجت الاسلام سیادت افزود: مراتب را از طریق نماینده ولی فقیه دراستان، دادستان شهرستان دنا و سایر مدیران پیگیری کردم که جلوی ناامنی و تکلیف این مردم که به آنها (منتخبین) شورای اسلامی اعتماد نمودند و از اعتماد مردم سوء استفاده کردند، گرفته شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه در بخش دیگری از خطبه ها با تبریک هفته دولت به دولت مردان حزب الهی، جوان، قوی و مردمی و آرزوی موفقیت برای دولت جدید، اظهار کرد: دولت سیزدهم با رای حداکثری مردم و همچنین وزرای پیشنهادی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت و لازم است که نخست این دولت باید دولت کار و خدمت جهادی باشد، هرچند که این دولت وارث انبوهی از مشکلات متعدد است که معضلات اقتصادی و معیشتی در راس آن قرار دارد؛ طبیعی است حل این مشکلات دیرینه و دیرپا نیازمند اقدامات فوریتی و میان مدت و دراز مدت دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه دولت باید دولت وفاق ملی باشد، افزود: در طول 12 سال گذشته و با وقوع فتنه 88 دو سال پایانی دولت دهم و هشت سال دولت قبلی بر این گسست ها دامن زده، در نتیجه دولت مردان باید یک صدا و هماهنگ باشند.

 

حجت الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: بسته های برنامه ای اعلامی باید منطقی و اثربخش باشد و این دولت باید دولت متن و اصل باشد نه دولت حاشیه و فرع که این مطالبه مهم رهبری و مردم است.

امام جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه ها با تسلیت سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر به سخنی از امامین انقلاب اشاره کرد و گفت: «هیچ دولتی بدون کمک و همیاری مردم نمی تواند موفق شود» و امام(ره) فرمودند«این قدر هیاهو راه انداختند برای جلوگیری از تروریست، آن قدر تبلیغ کردند که ایران تروریست پرور است، همه می دانیم، استکبار مرکز تروریست است، اگر فوج فوج مردم را بکشند، هیچ اشکالی نیست»

 

وی گفت: آمریکا و مزدورانش به بهانه مبارزه با تروریسم کشورهای اسلامی را اشغال کردند و به حول و قوه الهی این دولت انقلابی با وحدت کلمه و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه همه مشکلات را رفع نموده و پیروزی همه جانبه را رقم خواهند زد.

کد خبر 1088728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha