امکان  احداث بیمارستان صحرایی در دزفول به دلیل گرمای هوا وجود ندارد

فیروززاده با بیان اینکه فقط بیمارستان بزرگ دزفول امکان نگهداری از بیماران کونایی را دارد گفت: سایر بیمارستان های دزفول امکان استفاده جهت بیماران کرونایی را ندارند و لازم است سریعا موانع مربوط به بیمارستان تامین اجتماعی در این راستا برداشته شود.

«عبدالکریم فیروززاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: وضعیت مدیریت بیمارستان تامین اجتماعی مشخص نیست و مجوز بهره برداری و پروانه تاسیس این بیمارستان هنوز صادر نشده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: بعد از بیمارستان بزرگ دزفول اولویت اول ما برای بیماران کرونایی استفاده از بیمارستان تامین اجتماعی است چرا که این بیمارستان فضا و تجهیزات کافی در اختیار دارد.

 

وی تصریح کرد: ما در زمینه استفاده از بیمارستان تامین اجتماعی پیگیری هایی انجام دادیم و مکاتباتی از طریق فرمانداری و ریاست دانشگاه علوم پزشکی دزفول داشتیم و تلاش کردیم تا این بیمارستان هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

 

فیروز زاده ادامه داد: برای بستری و درمان بیماران کرونایی از لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات، مشکل زیادی نداریم و بیشترین مشکل ما کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشک و پرستار است.

 

وی با بیان اینکه در منطقه ما با توجه به گرمای شدید هوا امکان ایجاد بیمارستان صحرایی وجود ندارد اضافه کرد: بحث راه اندازی و ایجاد چنین بیمارستانی در دزفول کاملا منتفی است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: بیمارستان نبوی همچنان فقط برای بیماران غیرکرونایی استفاده می شود، چون ما غیر از بیماران کرونایی بیماران دیگری مانند بیماران تصادفی، شکستگی، قلبی، سکته مغزی، اطفال و ... داریم که لازم است به صورت مجزا از بیماران کرونایی تحت درمان قرار گیرند.

 

وی ابراز کرد: اولویت بعدی ما بیمارستان پایگاه هوایی چهارم شکاری است؛ یک درمانگاه تزریق داروی رمدسیویر در آنجا راه اندازی کردیم و قرار شد به صورت محدود برای بیمارانی همکاری های لازم صورت گیرد و رفت و آمد بیماران به این بیمارستان نظامی تسهیل شود و برای تجهیز این بیمارستان به یک دستگاه سی تی اسکن هم پیگیری هایی انجام دادیم و در حال حاضر مجوز برای خرید این دستگاه صادر شده و مسئولان بیمارستان نیروی هوایی در مرحله خرید این دستگاه هستند.

 

فیروز زاده اذعان کرد: این بیمارستان هنوز دستگاه اکسیژن ساز ندارد و ما پیشنهاد دادیم دستگاه اکسیژن ساز هم برای این بیمارستان تهیه کنند تا در صورت نیاز این بیمارستان آماده خدمات دهی به بیماران کرونایی شود.

 

وی در پایان یاد آور شد: بیمارستان ۵۸۰ نیروی زمینی ارتش مجوزهای لازم را ندارد و از لحاظ وزارت بهداشت بیمارستان محسوب نمی شود، به همین خاطر دانشگاه علوم پزشکی در نظر دارد در صورت لزوم فقط برای نیازهای درمانگاهی همچون مرکز ۱۶ ساعته برای تست گیری کرونا و یا درمانگاهی برای تزریق رمدسیویر از آن استفاده کند.

 

کد خبر 1088748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha