کرونا ۴ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را داغدار کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۳۶ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته چهار بیمار کرونایی در استان جان باختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌ پناه» امروز (۵ شهریور ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون ۶۲۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۷۰ بیمار کرونایی قطعی و ۳۹ نفر از آنها در بخش مراقبت‌ های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۶۰ هزار و ۵۲۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: از هزار و ۵۸ نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۴۴ درصد موارد مثبت بودند که بیشتر موارد مثبت در شهرستان‌های چرام (۷۱ درصد)، کهگیلویه (۵۲ درصد)، بویراحمد (۴۶ درصد) و باشت (۴۳ درصد) بوده است.

 

یزدان پناه افزود: از ۵۳۸ نمونه رپید تست ۲۰ درصد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، بویراحمد و بهمئی هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به علل افزایش شیوع بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزایش تجمعات و عادی انگاری منجر به افزایش موارد مبتلا به بیماری کووید ١٩ می‌شود.

 

وی گفت: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات، حذف مسافرت‌های غیر ضروری و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری و واکسیناسیون راه‌های کنترل بیماری کرونا است.

کد خبر 1088758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha